FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HRVATSKE TVRTKE ZA TELEKOMUNIKACIJE 3,8 MILIJARDI KUNA

ZAGREB, 7. srpnja 2004. (Hina) - Hrvatske su tvrtke lani potrošile 3,8milijardi kuna na telekomunikacijske usluge, procjenjuju da će u ovoji u idućim godinama trošiti isto toliko na godišnjoj razini, jeročekuju oštriju konkurentnost u fiksnoj i u mobilnoj telefoniji zbogulaska barem jednog fiksnog operatera te trećeg mobilnog operatera nahrvatsko tržište.
ZAGREB, 7. srpnja 2004. (Hina) - Hrvatske su tvrtke lani potrošile 3,8 milijardi kuna na telekomunikacijske usluge, procjenjuju da će u ovoj i u idućim godinama trošiti isto toliko na godišnjoj razini, jer očekuju oštriju konkurentnost u fiksnoj i u mobilnoj telefoniji zbog ulaska barem jednog fiksnog operatera te trećeg mobilnog operatera na hrvatsko tržište.

Rezultati su to istraživanja koje je provela analitička kuća Arthur D. Little o telekomunikacijskim navikama domaćih tvrtki.

Studija je analizirala telekomunikacijske navike hrvatskih tvrtki sa više od pet zaposlenika i zasnovana je na 350 ispunjenih upitnika, te na individualnim razgovorima sa direktorima 14 najvećih domaćih kompanija.

Po tim podacima, od 3,8 milijardi kuna, tvrtke su 46 posto tog iznosa lani potrošile na usluge fiksne telefonije, do 41 posto na mobilne, glasovne i podatkovne usluge, te do 13 posto na pristup Internetu i ostalim podatkovnim uslugama.

Istraživanje je pokazalo da hrvatske tvrtke predviđaju istu razinu potrošnje i idućih godina, jer će se bez obzira na očekivana smanjenja cijena usluga zbog konkurentnosti, prihvaćati nove inovativne usluge mobilne i fiksne telefonije te Internet usluge. Iz tog će razloga ukupni telekomunikacijski budžeti ostati relativno stabilni, kaže se u studiji.

Ispitanici očekuju kako će jačanje konkurentnosti dovesti do smanjivanja cijena za barem 25 posto tijekom iduće tri godine i veće kvalitete usluga te podrške korisnicima.

Više od 50 posto ispitanika zadovoljno je svojim sadašnjim fiksnim, mobilnim ili ponuđačem Internet usluga, a na promjenu pružatelja tih usluga spremni su samo, ako im konkurencija ponudi 20 do 25 posto niže cijene tih usluga

Za naše tvrtke od izuzetne je važnosti pronaći ponuđača telekom usluga koji nudi potpuna rješenja i čak 76 posto sklonije je jedinstvenom rješenju, nego potpisivanje ugovora sa različitim ponuđačima telekomunikacijskih usluga. Također su izrazito zainteresirane inovativnim uslugama kao sredstvom poboljšanja učinkovitosti svakodnevnog rada u domaćim tvrtkama.

Za poboljšanje isplativosti mobilnih komunikacija, 35 posto ispitanika već koristi mobilne virtualne privatne mreže (VPN), a još ih 39 posto planira početi koristiti uslugu unutar iduće dvije do tri godine. Napredne integrirane fiksne/mobilne VPN mreže već koristi 10 posto ispitanih tvrtki, a 26 posto ih planira uključiti u idućih godinu dana.

Studija pokazuje i snažan interes ispitanika u omogućavanju pristupa poslovnim bazama podataka svojim uposlenicima na putu. Oko trećina uposlenika ispitanih tvrtki putuje svakog tjedna, a oko 19 posto uposlenika ima pristup tvrtkinim prijenosnim računalima. Stoga, 43 posto ispitanika planira usvajanje mobilnog pristupa elektroničkoj pošti do 2006. godine, što je do sada činilo tek 12 posto njih. Interes za usvajanjem mobilnih Internet usluga još je i viši, jer 54 posto ispitanika planiraju uvesti te usluge tijekom iduće dvije godine.

Ispitane tvrtke također planiraju ubrzano usvojiti širokopojasni pristupa Internetu. Čak će ih 52 posto uvesti DSL pristup Internetu do 2006. godine, dok drugi planiraju implementaciju alternativnih oblika širokopojasnih pristupa, putem zakupljenih vodova ili bežičnih veza.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙