FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NA MOBILNO DOPISIVANJE U HRVATSKOJ LANI POTROŠENO 94,5 MILIJUNA DOLARA

ZAGREB, 24. lipnja 2004. (Hina) - Ukupna vrijednost tržišta mobilnogdopisivanja u Hrvatskoj lani je dosegla je 94,5 milijuna američkihdolara, a Hrvatska, od svih zemalja u središnjoj i istočnoj Europi imanajviši mjesečni prosjek po korisniku, izvijestila je danas analitičkakuća IDC.
ZAGREB, 24. lipnja 2004. (Hina) - Ukupna vrijednost tržišta mobilnog dopisivanja u Hrvatskoj lani je dosegla je 94,5 milijuna američkih dolara, a Hrvatska, od svih zemalja u središnjoj i istočnoj Europi ima najviši mjesečni prosjek po korisniku, izvijestila je danas analitička kuća IDC.

Hrvatski građani mjesečno su prosječno slali 68 poruka po korisniku, što je znatno više nego npr. u susjednoj Sloveniji s prosječno mjesečno 26,5 poruka po korisniku.

Tržišta mobilnog dopisivanja u središnjoj i istočnoj Europi, sa oko 45 milijuna korisnika u 2003, još uvijek pokazuju značajan potencijal za rast, kaže se u novoj studiji IDC-a koja je pokrila jedanaest zemalja te regije, bez Rusije.

Prema podatcima studije, lanjska potrošnja na mobilno dopisivanje u zemljama središnje i istočne Europe iznosila je 1,2 milijarde dolara, a IDC predviđa da će u 2008. dostići oko 2,9 milijardi dolara.

Studija je pokazala i kako nove usluge kao što su "premium" SMS usluge te MMS nadomještaju tradicionalno tekstualno dopisivanje. Time se doprinosi ne samo porastu broja korisnika već također i povećanju potrošnje, ističu iz IDC-a.

Zamijetne su, napominju, i značajne razlike duž regije.

Prema studiji, uporaba SMS-a je česta u Češkoj Republici i Sloveniji, državama u kojima je penetracija mobilne telefonije blizu razine zasićenja.

S druge strane, u Poljskoj je lani manje od polovice stanovništva koristilo neki oblik SMS-a, a mnogo prostora za rast ima i u Rumunjskoj.

No, čak i u zemljama gdje se čini da je uporaba SMS-a dostigla vrh, još uvijek ima prostora za proširenje poslovanja za mobilne operatere, a SMS glasovanje za reality TV emisije te premium SMS usluge kao što su slikovno dopisivanje i personalizacija mobilnih terminala i dalje stvaraju nove izvore prihoda, smatra Arthur Ludwiczynski, viši analitičar pri IDC Telecommunications Group,

Nasljednik tekstualnom dopisivanju, multimedijsko dopisivanje (MMS) lani je počelo uzimati maha u središnjoj i istočnoj Europi. Prema istraživanju, broj MMS uređaja još uvijek nije dosegao kritičnu masu potrebnu za široku rasprostranjenost te usluge, pa ipak, za MMS se očekuje da će uloviti maha tijekom idućih godina, čime će preuzeti više od 40 posto prometa dopisivanja do 2008.

IDC je jedna od vodećih tvrtki na području informacija i savjetovanja o stanju tržišta industrije informacijskih i telekomunikacijskih tehnologija. IDC se bavi i analizama i predviđanjima tehnoloških trendova, te ima više od 700 analitičara u 50 zemalja svijeta.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙