U tom je smislu Hrvatska jedna od sigurnijih zemalja, a 1. srpnja započela je i primjena Zakona o sigurnosnoj zaštiti trgovačkih brodova i luka otvorenih za međunarodni promet.
Zakon predstavlja zapravo primjenu međunarodnog sigurnosnog tzv. ISPS Kodeksa (Međunarodni pravilnik o sigurnosnoj zaštiti brodova i lučkih prostora), kojeg provodi Međunarodna pomorska organizacija (IMO) sa sjedištem u Londonu.
ISPS Kodeks od 1. srpnja primjenjuje se praktički u cijelom svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, a zbog sve većih prijetnji međunarodnog terorizma temeljem čega se i u međunarodnim morskim lukama, slično kao i u zračnim, postrožavaju mjere opreza.
Primjena međunarodnih sigurnosnih propisa podrazumijeva provođenje procjene sigurnosne zaštite u brodarskim društvima, na brodovima i u lukama, izradu planova sigurnosne zaštite te najmanje tromjesečnu primjenu planova i certifikaciju, koja mora biti provedena prije 1. srpnja iduće godine. Uz to, svi pomorci na koje se odnose odredbe o pomorskoj sigurnosti moraju završiti prikladne programe obrazovanja, položiti potrebne ispite i tako steći svjedodžbu o osposobljenosti.
I u Hrvatskoj, kao i u drugim dijelovima svijeta, primjenu ISPS Kodeksa provodit će časnici sigurnosti u lukama i na brodovima.
ISPS Kodeks ima tri stupnja, od kojih je prvi stalno na snazi, dok drugog proglašava Ministarstvo unutarnjih poslova (MUP) kod sigurnosno rizičnih događaja, primjerice zajedničkih vojnih vježbe hrvatskih i američkih snaga. Treći se stupanj pak proglašava kad sigurnosne službe dobiju dojavu o planiranju izvanrednih događaja (napada, bombi i sličnog).
Kako ističu iz resornog Ministarstva, plan postupanja i zaštite, prema sigurnosnim je procjenama, izradila tvrtka Soboli, ovlaštena od tog ministarstva, dok je za brodove u međunarodnoj plovidbi potrebne certifikate o postupanju ovlašten Hrvatski registar brodova.