Državna agencija za autoceste (DARS) već je priznala: "Prometa između Maribora i Postojne (gdje završava autocesta preko Ljubljane) vjerojatno bi bilo više da nije otvorena autocesta Zagreb-Rijeka".
Konkurentne su i hrvatske cestarine unatoč zadnjem poskupljenju. Tako cestarina od Maribora do Postojne za osobni auto stane 1680 tolara, a od Macelja do Rijeke (sa skretanjem blizu Oštrovice) preračunato 1900 tolara, izračunale su "Finance".
Slovenski prometni stručnjaci boje se da će hrvatska alternativna trasa biti još veći takmac kad se dovrši autocesta od graničnog prijelaza Macelj do Zagreba, iako je autocesta od Maribora do hrvatske granice još samo u projektima.
Na domaće planere slovenski vozači imaju mnogo kritika zbog spore dinamike gradnje autocestovnog križa. Ta mreža od skoro 600 kilometara cesta - određena posebnim zakonom 1994. godine - neće čini se biti završena niti do 2013. godine iako se planiralo da traje deset godina, a više nego udvostručena je i njena cijena. Do 2006. godine trebali bi biti završeni započeti odsjeci na pravcu Karavanke - Bregana i na potezu zapad - istok, od talijanske do madžarske granice.
Iako priznaju da s jedne strane zbog objektivnih faktora, osobito urbanističkih i financijskih, kasne s gradnjom na oba poteza cestovnog križa i ne slijede potrebama prometa koji se iz godine u godinu povećava, slovenski prometni stručnjaci napominju da DARS (državna tvrtka za autoceste) već ubire lijepe prihode od autocesta koje na petom paneuropskom koridoru preko Slovenije spajaju Italiju i Madžarsku. Povećani promet i prihod od cestarine osobito se osjetio nakon što je Slovenija prije dva mjeseca i službeno postala članicom Europske unije, tvrdi za "Finance" Pedja Gole iz DARS-a.