FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BREGLEC: POTREBNO JE HITNO DONIJETI IZMJENE ZAKONA O SIGURNOSTI NA CESTAMA ZBOG VELIKOG BROJA PROMETNIH NESREĆA

ZAGREB, 1. srpnja 2004. (Hina) - Potrebno je hitno donijeti izmjeneZakona o sigurnosti prometa na cestama kojim će se na primjeren načinregulirati stanje prometa, od ograničenja brzine do obrazovanjavozača, signalizacije na cestama i kaznenih odredaba, izjavio jedržavni tajnik za promet i veze Dražen Breglec, upitan što se kanipoduzeti da bi se stalo na kraj velikim brojkama poginulih iozlijeđenih na hrvatskim cestama koje izazivaju sve veće uznemirenjejavnosti.
ZAGREB, 1. srpnja 2004. (Hina) - Potrebno je hitno donijeti izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojim će se na primjeren način regulirati stanje prometa, od ograničenja brzine do obrazovanja vozača, signalizacije na cestama i kaznenih odredaba, izjavio je državni tajnik za promet i veze Dražen Breglec, upitan što se kani poduzeti da bi se stalo na kraj velikim brojkama poginulih i ozlijeđenih na hrvatskim cestama koje izazivaju sve veće uznemirenje javnosti.

"Zakon o sigurnosti prometa na cestama nije mijenjan od 1996.", podsjetio je, dodavši kako bi taj zakon trebao biti izmijenjen do 30. kolovoza.

Breglec, državni tajnik u Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka, smatra da je hrvatska zakonodavna regulativa jedan od najvažnijih uzroka velikog broja prometnih nesreća, a tome pribraja i stanje prometnica.

"Razvoj cestovne infrastrukture ne prati porast broja vozila u Hrvatskoj, svake godine znatno se povećava broj novih vozila, čak više od 70.000, a vozačka kultura ne pripada europskom, nego neeuropskom okruženju", kaže državni tajnik.

Napominje kako se puno očekuje od novoga zakona i njegove dosljedne primjene.

"Sam zakon bez dosljedne primjene ništa ne će značiti", izjavio je, dometnuvši kako je osim toga potrebno postići tehničko unaprjeđenje stanja na prometnicama, preusmjeriti promet teretnih vozila s državnih cesta na nove autoceste te putem HAK-a i Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa edicuriti vozače.

Breglec smatra anomalijom sustava što je nositelj izmjena toga zakona Ministarstvo unutarnjih poslova, koje istodobno i nadzire promet, umjesto da to bude Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka, koje je odgovorno za organizaciju sustava prometa i nadležno je za ostale prometne zakone.

Mnogi se stručnjaci slažu u tome kako bi Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka trebalo biti odgovorno za čitav sustav prometa, jer je takva praksa, kako kaže Breglec, u većini zaopadnoeuropskih zemalja, za razliku od nama jugoistočnih susjeda.

Po njegovim riječima ako se nastavi trend stradalih na hrvatskim cestama u prva četiri mjeseca, prijeti opasnost da dosegnemo tragičnu brojku poginulih od prije deset godina - 1994., kad je na cestama smrtno stradalo 804 osoba.

Državni tajnik upozorava i na sve veći broj ozlijeđenih u cestovnom prometu. U prva četiri mjeseca ove godine 1202 osobe teško su ozlijeđene, što je za 10,7 posto više, nego u istom razdoblju lani. Lakše je ozlijeđeno 5856 osoba i taj je broj veći za 14,8 posto u usporedbi s prva četiri mjeseca prošle godine.

(Hina) xmc ysšh

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙