Svoj pisani zahtjev HSP-ovac je uputio ministrici vanjskih poslova i europskih integracija te ministru kulture.
Tadić kaže da ta, ničim posebna putujuća izložba, dobija posve drugi smisao uzme li se u obzir uvodni osvrt u njenom katalogu.
To je, primjećuje, valjda prvi katalog neke izložbe koji preko DNA analize vrednuje likovna djela i umjetnike koji su ih načinili.
Tvrdi da se zapravo radi o traktatu Renza de Vidovicha o tzv. dalmatinskoj naciji, po kojemu Hrvati u Dalmaciji ne postoje, niti su ikada postojali.
U Dalmaciji, koja za njega očito nikad nije bila dio Hrvatske, postojali su samo Talijani ili u najboljem slučaju Dalmatinci, piše Tadić i dodaje da po uvodnom osvrtu u tom katalogu Hrvati na Jadranu nemaju niti su imali svoje umjetnike.
Posebno zabrinjavajućim označava što je pokrovitelj izložbe talijanski Konzulat u Splitu.
Ne treba, ističe, pogađati kakve bi bile reakcije talijanske javnosti i medija, ali i vlasti da netko iz Hrvatske u katalogu izložbe postavljene u Italiji vrijeđa talijanski narod i njegovu povijest.
Izložba "Suvremeni Dalmatinsko - Talijanski umjetnici" posjetila je Rim, Trst, Zadar i Split, a planira se i u Parizu. U Splitu je izložba bila otvorena 18. studenoga u Muzeju hrvatskih arheoloških spomenika i trebala je biti postavljena do 4. prosinca, ali je zatvorena prije toga datuma.