Radove na izgradnji zgrade putničkog terminala, vrijedne 23,8 milijuna kuna, obavit će tvrtka Konstruktor inženjering iz Splita. Osim izgradnje nove zgrade, ugovor obuhvaća uklanjanje postojećih građevina na korijenu riječkog lukobrana.
Ugovor o izgradnji Zagrebačke obale u dužini od 300 metara potpisala je japanska tvrka Kajima Corporation. Nova obala površine 3 hektara (ukupno 10 hektara lučkog operativnog prostora) bit će namjenjena za prihvat najvećih brodova za kontejnerski prijevoz.
Uklanjanje nefunkcionalnih građevina u luci Baroš i na južnoj Delti, obavit će tvrtka G.P.P. Mikić iz Omišlja, za 2,8 milijuna kuna. Ugovorom su obuhvaćeni radovi rušenja objekata koji zbog stanja i tehnološke zastarjelosti nisu upotrebljivi.
Nadzor nad građevinskim radovima u luci provodit će tvrtka Hill International iz Luxembourga. Poslovi nadzora, vrijedni 2,3 milijuna dolara, obuhvaćaju nadzor nad radovima na više lokacija - na zgradi putničkog terminala, na rušenju nefunkcionalnih građevina, izgradnji infrastrukturnih koridora kroz zapadni dio luke, sanaciji povijesnih skladišta koja su zaštićena kao kulturno dobro i drugih radova u sklopu Rijeka Gateway Projekta.
Rijeka Gateway Projekt obuhvaća modernizaciju i obnovu riječkog prometnog cestovnog pravca i modernizaciju, rekonstrukciju i privatizaciju riječke luke.
Projekt se financira zajmom Svjetske banke od ukupno oko 155 milijuna dolara, od kojih je oko 50 milijuna dolara namijenjeno za modernizaciju luke. Previđeno je da projekt bude završen do kraja 2009.
Ravnatelj riječke Lučke uprave Bojan Hlača kazao je da će ostvarenjem danas potpisanih ugovora biti realizirano oko 90 posto lučkog dijela Projekta.
Ukupno je za lučki dio Projekta iz državnog proračuna osigurano 28 milijuna dolara, kazao je Hlača te pojasnio da se, prema uvjetima Svjetske banke, zajmom te banke financira samo 50 posto građevinskih radova.
Za radove iz danas potpisanih ugovora iz proračuna će biti izdvojen 21 milijun kuna, a iz zajma Svjetske banke 23 milijuna kuna, rekao je Hlača.