FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Skup o jedinstvenu modelu obrazovanja u strukovnim školama

ZAGREB, 21. studenoga 2005. (Hina) - Uloga socijalnih partnera ustrukovnom obrazovanju i rješavanje problema u ostvarivanju programaJedinstvenoga modela obrazovanja (JMO) bila je tema današnjeg sastankapredstavnika Hrvatske obrtničke komore (HOK), Hrvatske gospodarskekomore (HGK), Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva,Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa te Agencije za strukovnoobrazovanje.
ZAGREB, 21. studenoga 2005. (Hina) - Uloga socijalnih partnera u strukovnom obrazovanju i rješavanje problema u ostvarivanju programa Jedinstvenoga modela obrazovanja (JMO) bila je tema današnjeg sastanka predstavnika Hrvatske obrtničke komore (HOK), Hrvatske gospodarske komore (HGK), Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva, Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa te Agencije za strukovno obrazovanje.

Socijalni partneri u strukovnom obrazovanju zaključili su da je potrebno promijeniti i uskladiti zakonske propise o strukovnom obrazovanju, posebno Zakon o srednjem školstvu i Zakon o trgovačkim društvima. Također je pokrenuta inicijativa za stvaranje pravnog i institucionalnog okvira za uključivanje svih socijalnih partnera u sustav strukovnog obrazovanja na državnoj i regionalnoj razini.

Sudionici skupa su uvođenje JMO-a u strukovnim školama ocijenili pozitivnim, no zbog različita tumačenja organizacije i ostvarivanja modela istaknuto je da treba analizirati i doraditi program u primjeni.

Provedbu JMO-a, istaknuto je, otežava premalen broj sati praktične nastave u obrtničkim radionicama te nedostatna opremljenost škola za praktičnu nastavu za neka zanimanja, no unatoč tomu se inzistira da se ona obavlja u školskim radionicama, tako da se izvodi u obliku vježba ili kao teoretska nastava.

Predsjednik HOK-a Stjepan Šafran drži da se potrebe gospodarstva nedostatno uzimaju u obzir te je pozvao socijalne partnere da se uključe u rješavanje pitanja strukovnog obrazovanja, kako se ne bi školovali kadrovi za potrebe škola, a ne za potrebe gospodarstva.

Mirjana Karaica (HGK) drži da su programi jedinstvenoga modela obrazovanja najispravniji put, istaknuvši kako je Komora otvorena za suradnju.

Zdravko Golub (HGK) zauzeo se za više prakse u licenciranim pogonima te za smanjenje općega dijela obrazovnoga programa. Sudionici skupa su se zauzeli i za uključenje partnera s lokalne razine u školske odbore strukovnih škola.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙