"Broj ljudi koji izražavaju nadu u vezi s ukupnim gospodarskim razvojem zamjetno je porastao a isto vrijedi i za njihove osobne financije", objavio je GfK.
"No, kao i uvijek, taj pozitivan trend ne podrazumijeva da će odsad sklonost kupovini postojano jačati. I dalje je vrlo upitno hoće li i u kojoj mjeri ove godine privatna potrošnja utjecati na gospodarstvo", upozorava institut.
Aktualni trendovi "mogli bi signalizirati obnovljeni entuzijazam potrošača za božićnu kupovinu dok je tijekom ove godine ta sklonost vidljivo izostajala", konstatirao je GfK u zaključku ankete.
"Hoće li to i u kojoj mjeri potaknuti dugoročnu promjenu raspoloženja i nakon završetka godine zasigurno će ovisiti o (ne)uspješnim nastojanjima nove vlade da uvjeri građane kako je čvrsto odlučila provesti temeljite promjene u gospodarstvu i na tržištu rada i zaustaviti trend rasta proračunskog deficita", ističe institut.
GfK je za potrebe mjesečne ankete ispitao oko dvije tisuće potrošača kako bi utvrdio njihove stavove o izgledima njemačkog gospodarstva, očekivanjima u vezi s dohotkom i sklonost kupovini.
Institut prognozira da će u studenom odgovarajući indeks umjereno porasti na 3,4 posto u odnosu na 3,1 posto, zabilježenih u listopadu.