FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

UHPA: agencije ove godine zabilježile značajan porast putnika

ZAGREB, 4. listopada 2005. (Hina) - Hrvatske putničke agencije, članiceUdruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), u osam su mjeseci ovegodine zabilježile porast broja putnika od 5 do 40 i više posto uodnosu na prošlu godinu, ovisno o njihovoj veličini, dok su imfinancijski pokazatelji bolji u prosjeku 10 do 40 posto, rečeno je nadanašnjoj konferenciji te strukovne udruge.
ZAGREB, 4. listopada 2005. (Hina) - Hrvatske putničke agencije, članice Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), u osam su mjeseci ove godine zabilježile porast broja putnika od 5 do 40 i više posto u odnosu na prošlu godinu, ovisno o njihovoj veličini, dok su im financijski pokazatelji bolji u prosjeku 10 do 40 posto, rečeno je na današnjoj konferenciji te strukovne udruge.

Posebno dobre rezultate ove su godine agencije, naglasio je predsjednik UHPA-e Ivan Pukšar, ostvarile dovođenjem i servisiranjem stranih turista u Hrvatskoj s obzirom na povećan broj ovogodišnjih charter letova iz Francuske, Velike Britanije i Skandinavije.

Domaćih su gostiju u Hrvatskoj agencije imale sličan broj kao lani, ali su zato, kaže Pukšar, 40 do 60 posto više putovali preko agencija na ljetne odmore u inozemstvo, i to najviše u Tunis, Grčku i Tursku. U porastu su odlasci domaćih turista i u velike europske gradove, kao i prodaja programa za predstojeću zimsko-skijašku sezonu koja je u agencijama trenutno 15 posto bolja nego lani u isto vrijeme.

Govoreći o idućoj godini Pukšar drži da su najveće promjene u cijenama aranžmana za Hrvatsku, koje su u prosjeku porasle za 10 posto, koliko će iznositi jedinstvena stopa PDV-a za turizam od početka iduće godine.

To je kod mnogih inozemnih partnera, kaže, izazvalo neodobravanje, ali još više to što će stopa PDV-a za ture, transfere i izlete biti 22 posto, a ne više 0 posto kao do ove godine. To znači da će te cijene od iduće godine biti i više od 20 posto, što, drže u UHPA-i, dovodi u pitanje konkurentnost hrvatske turističke ponude, posebno u pred i posezoni kada je u Hrvatskoj najviše turističkih grupa.

Problemom za iduću sezonu, koji se pokazuje već nekoliko godina, u UHPA-i vide i u nedovoljnom broju kvalitetnih smještajnih kapaciteta (hotela), kao i u neorganiziranom plasmanu i prodaji privatnog smještaja.

Komentirajući početak pregovora Hrvatske s EU vezano za turizam i poslovanje agencija direktorica UHPA-e Maja Stanić je kazala da tu ne očekuje neke velike promjene budući su te djelatnosti gotovo potpuno usklađene s europskim standardima.

Ono malo što nedostaje i što će trebati uskladiti je primjerice pitanje odgovornosti putničkih agencija i veće slobode kretanja turističkih vodiča (stranih po Hrvatskoj i hrvatskih po euro zemljama). Dio toga već je, kaže, definiran i u novom Zakonu o obveznim odnosima koji stupa na snagu s 1. siječnjem 2006.

(Hina) xtam yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙