FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

AC Nielsen: visoka stopa rasta trgovačkih robnih marki u Hrvatskoj

ZAGREB, 29. rujna 2005. (Hina) - Hrvatska spada među zemalja s najvišimstopama rasta vrijednosnog udjela trgovačkih robnih marki umaloprodaji u svijetu, pokazuju rezultati istraživanja agencije ACNielsen provedenog na tržištima 38 zemalja diljem svijeta na kojima jeanalizirano 80 kategorija proizvoda.
ZAGREB, 29. rujna 2005. (Hina) - Hrvatska spada među zemalja s najvišim stopama rasta vrijednosnog udjela trgovačkih robnih marki u maloprodaji u svijetu, pokazuju rezultati istraživanja agencije AC Nielsen provedenog na tržištima 38 zemalja diljem svijeta na kojima je analizirano 80 kategorija proizvoda.

U istraživanju su uspoređena razdoblja od travnja 2004. do travnja 2005., u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, a stopa rasta odnosi se na vrijednosni porast maloprodaje.

Tako je stopa rasta trgovačkih robnih marki u Hrvatskoj 77 posto, daleko više od 5-postotne globalne stope rasta i 4-postotne u Europi, što znači da je za taj postotak povećana vrijednost prodaje proizvoda trgovačkih robnih marki u kunama, izvijestila je istraživačica AC Nielsena Helena Klarić na današnjoj prezentaciji rezultata istraživanja.

Glavnim razlogom rasta udjela trgovačkih robnih marki u Hrvatskoj u odnosu na proizvođačke, direktor AC Nielsena Hrvatska Ivan Gadže smatra koncentraciju tržišta odnosno snažan rast trgovačkih tvrtki, što povećava njihov utjecaj na asortiman artikala u maloprodaji.

Isto tako, udjel trgovačkih robnih marki na tržištu u Hrvatskoj još uvijek je skroman i iznosi 2 posto, pa i to utječe na visoke stope rasta.

Najveću stopu rasta imaju prehrambeni proizvodi - mlijeko i mliječne prerađevine, meso i gotova jela. Ta skupina proizvoda preuzela je primat od tradicionalnog područja trgovačkih robnih marki - papira, plastike i folije.

Najpopularnije trgovačke robne marke u Hrvatskoj, po podacima AC Nielsena su K+, Balea, Grandi i Clever.

Da trgovačke robne marke rast prodaje ne duguju samo razlici u cijeni u odnosnu na proizvođačke robne marke, govori podatak iz istraživanja po kojemu su upravo prehrambeni artikli (meso, mlijeko i prerađevine, gotova jela) markirani kao trgovačke robne marke, najmanje jeftiniji od proizvođačkih robnih marki - 16 posto.

S druge strane, najveća razlika u cijeni je kod sredstava za osobnu higijenu i iznosi 46 posto. U prosjeku, trgovačke robne marke u svijetu imaju 31 posto nižu cijenu od proizvođačkih robnih marki, a u Hrvatskoj ta je razlika 37 posto, kao i u zemljama zapadne Europe.

Trgovačke robne marke, po podacima AC Nielsena, čine 17 posto globalnog tržišta, dok je na pojedinim tržištima taj udjel puno veći. Pet vodećih tržišta prema vrijednosnom udjelu su Švicarska (45 posto), Njemačka (30 posto), Velika Britanija (28 posto), Španjolska (26 posto) i Belgija (25 posto).

(Hina) xduk yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙