Kako je danas priopćeno iz Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka ministar Kalmeta sa zadovoljstvom ističe da je današnje stanje u pomorstvu daleko od onog 90-ih, kada su naši brodari zbog ratnog rizika svoje brodove u međunarodnoj plovidbi upisivali u strane upisnike. Bio je to tada jedini način da hrvatski brodari očuvaju svoju flotu. No, ta vremena su iza nas, ocjenjuje Kalmeta.
Donošenjem novog Pomorskog zakonika stvoreni su preduvjeti i za smanjenje troškova stručnog usavršavanja pomoraca koje će se u suradnji s pomorskim obrazovnim ustanovama realizirati do kraja ove godine, a pomorcima će se omogućiti stjecanje svjedodžbi o dopunskoj osposobljenosti kroz redovni obrazovni proces.
Republika Hrvatska provodi niz aktivnosti s ciljem poticanja pomorskog prijevoza vodeći pritom računa o uključivanju hrvatskih prometnih pravca u europske robne tokove. Pomorski je prijevoz danas od vitalnog značaja za svjetsku ekonomiju kao najsigurniji i ekološki najprihvatljiviji vid prijevoza koji je preuzevši više od 90% međunarodne trgovine posljednjih godina učvrstio svoj položaj vodećeg čimbenika održivog razvoja, stoji u priopćenju.
Stoga smo poduprli osnivanje Hrvatskog udruženja za promicanje međuobalnog prometnog povezivanja u srpnju ove godine koji okuplja špeditere, lučke uprave, luke, HŽ, Udruženje cestovnih prijevoznika i pomorske agente. Glavni zadatak udruženja je priprema projekata kojima se ostvaruje prebacivanje tereta s cestovnog na druge prometne zidove, a posebice ekonomski isplativiji i ekološki prihvatljiviji brodarski prijevoz.
Također, stoji u priopćenju, od 2006. Hrvatska će se uključiti i u Program EU "Marko Polo" i time omogućiti hrvatskim poduzetničkim inicijativama ostvarivanje financijske potpore za konkretne projekte rasterećenja cestovnih pravaca.
Vrlo smo ponosni na projekt poticanja izgradnje brodova na domaćim navozima s 10% državne potpore putem kojeg je od 1999. do danas isporučeno 19 brodova. Obnavljamo i bijelu flotu Jadrolinije koja će do 2008. dobiti 10 novih brodova uz paralelan otpis 15 i s povećanjem ukupnih prijevoznih kapaciteta za 10%. Također, ove smo godine krenuli s obnovom putničke i izletničke flote za hrvatske brodare male poduzetnike. Tim najnovijim programom država prvi put potiče izgradnju flote malih brodara u cilju poboljšanja prometne povezanosti, turističke ponude i oživljavanja malih brodogradilišta, posebno na otocima.
Vjerujemo da će svi ovi naši napori za donošenjem novih mjera ojačati položaj naših pomoraca kojima želim mirno more, poručio je ministar Kalmeta.