FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Indonezijske vlasti pustile brod "Mirnu" (duža verzija)

ZAGREB/RIJEKA, 15. rujna 2005.(Hina) - Brod "Mirna" riječke brodarsketvrtke Lošinjske plovidbe d.d., koji su prije prije više od godinedana zatočile indonezijske vlasti, u četvrtak je 13,20 sati posrednjoeuropskom vremenu isplovio iz luke Surabaye prema međunarodnimvodama, nakon uspješno okončanih pregovora predstavnika hrvatskogveleposlanstva u Džakarti i Ministarstva vanjskih poslova i europskihintegracija (MVPEI) s predstavnicima indonezijskih vlasti, priopćilisu MVPEI i Lošinjska plovidba.
ZAGREB/RIJEKA, 15. rujna 2005.(Hina) - Brod "Mirna" riječke brodarske tvrtke Lošinjske plovidbe d.d., koji su prije prije više od godine dana zatočile indonezijske vlasti, u četvrtak je 13,20 sati po srednjoeuropskom vremenu isplovio iz luke Surabaye prema međunarodnim vodama, nakon uspješno okončanih pregovora predstavnika hrvatskog veleposlanstva u Džakarti i Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija (MVPEI) s predstavnicima indonezijskih vlasti, priopćili su MVPEI i Lošinjska plovidba.

Brod "Mirna" do međunarodnih voda plovit će u pratnji indonezijske mornarice, a uz posadu se na brodu nalazi i opunomoćeni ministar u veleposlanstvu RH u Indoneziji Anđelko Šimić, koji će njime putovati do Singapura. Dolazak "Mirne" u singapursku luku očekuje se za dva do tri dana zbog složenosti puta i ponovnog prolaska kroz indonezijske vode.

Uprava Lošinjske plovidbe je u stalnoj vezi sa 17-članom posadom broda koja je dobro i zadovoljna je konačnim isplovljenjem.

Brod "Mirna" bio je angažiran za prijevoz drvenih trupaca iz indonezijske luke na otoku Papui. Odmah nakon isplovljenja iz te luke, potkraj kolovoza 2004., a prije ukupno 382 dana, zaustavila ga je indonezijska mornarica te ga, zaključivši da su mu isprave protupropisne, otpratila do Surabaye i tu ga držala pod nadzorom. Na brodu se tada nalazilo 25 članova posade.

U početku 2005. počeo je sudski postupak u kojem je kapetan broda optužen za plovidbu s nepropisnim ispravama, a u travnju je donesena presuda po kojoj je kapetan trebao platiti novčanu kaznu od oko 2200 američkih dolara. Kazna je plaćena, pa je od 6. svibnja odluka postala pravomoćna, a brod i posada službeno bili slobodni napustiti Indoneziju, no to nisu uspjeli.

Nakon zahtjeva Hrvatskog velposlanstva u Džakarti da izvršne vlasti prestanu ometati sudske odluke, indonezijska državna tijela donijela su 20. kolovoza zaključke koje je Lošinjska polovidba i prihvatila, odnosno da ta tvrtka osigura oko milijun dolara kao jamstveni polog za daljnji sudski postupak, kako bi brod odmah mogao isploviti iz Indonezije.

No 22. kolovoza oko 200 naoružanih pripadnika indonezijske mornarice na silu su zauzeli brod "Mirnu" i zatočili 17 članova posade, a nakon prepada brod je nastavilo nadzirati 12 vojnika.

Lošinjska plovidba i osiguravateljska kuća P & I izdali su 8. rujna kreditno pismo od milijun dolara tražena jamstvenog pologa kako bi brod i posada što prije napustili Indoneziju.

Na današnjoj konferenciji za novinare u Rijeci predsjednik Uprave Lošinjske plovidbe Zlatko Moković kazao je da još nije odlučeno u kojem će smjeru "Mirna" zaploviti kad doplovi do Singapura. Nakon 24. rujna brod je službeno slobodan za nove trgovačke poslove, a za daljnji rad bit će zaposlena još četiri pomorca, rekao je Moković.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙