FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Šteta od iskliznuća teretnog vlaka procjenjuje se na oko 450 tisuća eura

ZAGREB, 22. kolovoza 2005. (Hina) - Šteta na željezničkojinfrastrukturi, vrijednost tereta i vagona teretnog vlaka koji jesubotu noću iskliznuo s pruge Zagreb-Rijeka između kolodvora Drivenikai Plase je oko 450 tisuća eura, kazao je danas izvršni direktor Vučevlakova i održavanja vučnih vozila Milan Brkić, koji je i predsjednikkriznog stožera Hrvatskih željeznica (HŽ) osnovanog u povodu tenesreće.
ZAGREB, 22. kolovoza 2005. (Hina) - Šteta na željezničkoj infrastrukturi, vrijednost tereta i vagona teretnog vlaka koji je subotu noću iskliznuo s pruge Zagreb-Rijeka između kolodvora Drivenika i Plase je oko 450 tisuća eura, kazao je danas izvršni direktor Vuče vlakova i održavanja vučnih vozila Milan Brkić, koji je i predsjednik kriznog stožera Hrvatskih željeznica (HŽ) osnovanog u povodu te nesreće.

Prvo interno istražno izvješće o nesreći bit će gotovo za desetak dana, a trebalo bi dati i odgovor da li će trebati vještačiti kočione mehanizme. Da li su otkazale samo neke kočnice ili sve vidjet će se iz analize zapisa brzine, a trenutno ne možemo utvrditi je li vlak uopće kočio, ustvrdio je Brkić, dodajući da je jedan teretni vagon imao neispravne kočnice koje su bile isključene.

Kazao je da su saslušani strojovođa i njegov pomoćnik koji su rekli da su kočili, ali da su usprkos tome izgubili nadzor nad kompozicijom u kojoj je bilo osam vagona mađarskih željeznica s pšenicom, te četiri vagona HŽ-a koji su prevozili kontejnere.

Policija ih je odvela na vađenje krvi radi utvrđivanja jesu li bili u alkoholiziranom stanju, a Brkić nije mogao reći kakvi su rezultati, jer nije dobio policijski nalaz.

Vlak je krenuo iz Moravica i na 3,5 kilometara dugom dijelu pruge od početnih 50 kilometara na sat kod Moravica, zbog izgubljenog nadzora nad kompozicijom, dosegnuo je brzinu od oko 130 kilometara, pa je uslijed prevelike brzine kod Drivenika iskliznuo s pruge, opisao je nesreću Brkić, dodajući da je na tom dijelu pruge za teretne vlakove dozvoljena brzina od 60 kilometara na sat.

Na vlaku je pukao vučni uređaj između lokomotive i prvog vagona, pa su vagoni iskliznuli s pruge nakon raskinuća vlaka, a na kolosijeku ostala lokomotiva koja se zaustavila nešto dalje od jednog kilometra od mjesta iskakanja.

Brkić je ocijenio da je riječ o dosta teškoj željezničkoj nesreći.

Do sada su izvučena tri vagona, a za raščišćavanje pruge trebat će između osam i deset dana.

Novinare je zanimalo i koje su "crne točke" na pruzi Rijeka-Zagreb i je li uzrok nesreće možda dotrajalost tračnica, ali u HŽ-u kažu da se ne može govoriti o istrošenosti pruge i "crnim točkama, već samo o boljoj i slabijoj kondiciji pruge".

Navode da je na tom dijelu remont pruge obavljen 1998., da su ugrađene nove tračnice i pragovi. Dodao je da je u travnju mjernim kolima izvršen pregled tog dijela pruge i da nije pronađena nikakva nepravilnost.

Inače, od 2.800 kilometara pruge HŽ-a, do pet godina je starosti 355 kilometara, od pet do 20 godina 384 kilometara, dok više od 20 godina starosti imaju 925 kilometara, a više od 30 godina 599 kilometara pruga.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙