Riječ je o istraživanju ulagačkih stavova i ponašanja Europljana i Amerikanaca, koje GfK u suradnji sa Wall Street Journalom provodi dva puta godišnje. Anketiranima se postavljaju pitanja koliko su privatno investirali, kako bi investirali određenu svotu (zapadna Europa 50 tisuća eura, SAD 50 tisuća dolara, srednja i istočna Europa 25 tisuća eura) i koji oblik ulaganja bi odabrali.
Na pitanje kako bi investirale 50 tisuća eura, gotovo 30 posto zapadnih Europljanki u istraživanju GfK-a odgovorilo je da bi novac stavile na bankovni račun, dok samo 24 posto ispitanih muškaraca preferira taj oblik ulaganja.
Nadalje, samo 10 posto ispitanih zapadnih Europljanki investiralo bi u dionice i ulagačke fondove, dok bi to učinilo 16 posto muškaraca.
U usporedbi s muškarcima, i žene u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) su oprezniji ulagači. Gotovo petina njih odabrala bi štednju u banci, dok bi tu varijantu odabrala samo osmina muškaraca.
No, za razliku od Europljana, ulaganje u dionice i udjele u Americi je puno popularnije i jedna je od omiljenih opcija plasmana ušteđevine koju odabire trećina muškaraca i petina žena u SAD-u.
Istraživanje GfK-a pokazalo je i to da oprez ženskih ulagača možda proizlazi iz toga što žene raspolažu s manje imovine nego muškarci.
Dok 18 posto ispitanih muškaraca-štediša u zapadnoj Europi izjavljuje da je već uložilo više od 50 tisuća eura, broj takvih žena je 11 posto. Pritom ih je najviše u Švicarskoj - 30 posto, ali je i tamo takvih muškaraca više i to za 10 posto.
Isto tako, samo 5 posto anketiranih žena u Njemačkoj i Austriji odgovorilo je da su njihove trenutne privatne investicije veće od 50 tisuća eura, dok je u srednjoj i istočnoj Europi samo 1 posto ispitanica ustvrdilo da su privatno uložile više od 25 tisuća eura.
U Americi, 50 posto ispitanih muškaraca koji štede i 30 posto žena tvrdi da vrijednost njihovih privatnih investicija doseže 50 tisuća dolara.
Zapadni Europljani, pokazuju rezultati GfK-ova istraživanja, u 60 posto slučajeva odabiru deponiranje novca na bankovne račune, a sljedeći najpopularniji vidovi ulaganja su životno osiguranje i mirovinski fondovi. Tek nakon njih slijedi ulaganje u dionice.
I kod stanovnika srednje i istočne Europe najpopularnija ulagačka opcija je štednja u bankama, premda ih čak 70 posto izjavljuje da ne koriste ni jednu ulagačku mogućnost.
Čini se da istraživanje GfK-a pokazuje snažniji poduzetnički duh i sklonost riziku kod stanovnika SAD-a. Od onih koji investiraju, 50 posto ih izjavljuje da ulažu u dionice i udjele u investicijskim fondovima. Upitani kako bi investirali 50 tisuća dolara, 30 posto Amerikanaca odgovora da bi kupilo dionice i udjele, dok je udio štediša u bankama 15 posto.
(Hina) xduk yds