FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Croatia Airlines zbog cijena nafte zasad bez poskupljenja

ZAGREB, 29. lipnja 2005. (Hina) - Hrvatska zrakoplovna tvrtka CroatiaAirlines (CA), bez obzira na rast cijene nafte na svjetskim tržištima,zasad ne razmišlja o podizanju cijena karata, planiraju ljetnu sezonu'izvesti' sa sadašnjim cijenama, ali će to, ističu, ovisiti o kretanjucijena nafte na tržištu.
ZAGREB, 29. lipnja 2005. (Hina) - Hrvatska zrakoplovna tvrtka Croatia Airlines (CA), bez obzira na rast cijene nafte na svjetskim tržištima, zasad ne razmišlja o podizanju cijena karata, planiraju ljetnu sezonu 'izvesti' sa sadašnjim cijenama, ali će to, ističu, ovisiti o kretanju cijena nafte na tržištu.

Ako barel nafte nastavi rasti iznad 60 dolara, morat ćemo razmisliti o dizanju cijena karata, kazao je glavni direktor CA Ivan Mišetić na današnjem susretu s novinarima, dodajući da čekaju i odluku Ine o novim cijenama goriva.

U domaćem se prometu ne naplaćuje naknada za povećanu cijenu nafte, dok ona u međunarodnom prometu CA iznosi sedam eura. Trenutno tonu nafte plaćaju po cijeni od 610 dolara, a godišnje potroše na gorivo 21 milijun eura. Lani su im troškovi za gorivo, zbog većih cijena, porasli za 5,5 milijuna eura, a u ovoj godini su im u prvih pola godina troškovi za gorivo veći 2,5 milijuna kuna, rečeno je.

CA od Ine nabavlja 60 posto potrebnog goriva, 40 posto na stranim zračnim lukama, ovisno o cijeni.

Mišetić se osvrnuo i na kašnjenja koja su se dogodila u posljednje vrijeme, ustvrdivši da godišnje CA obavi oko 29 tisuća letova, od kojih 95 posto poleti na vrijeme, odnosno u okviru 15 minuta od predviđenog vremena, što se u zrakoplovstvu ne smatra kašnjenjem.

Pojasnio je da u hrvatskom zračnom prostoru u jednom satu ne smije biti više od 31 zrakoplova, pa Hrvatska kontrola zračne plovidbe (HKZP) iz sigurnosnih razloga ne dopušta polijetanje njihovih zrakoplova koji su na zemlji, jer prednost imaju oni koji su u zraku.

Tih ograničenja nije bilo lani, kazao je Mišetić navodeći da je promet koji prati HKZP porastao čak 40 posto u odnosu na lani, s dnevnim praćenjem tisuću letova, što govori o atraktivnosti hrvatskog zračnog prostora odnosno odlukama zrakoplovnih tvrtki da biraju kraće rute.

Sada nad Hrvatskom u redovitom prometu lete 24 zrakoplovne tvrtke, dok ih je još 73 u charteru ili lete povremeno. Problemi sa ograničenjima trebali bi biti riješeni u listopadu, kada bi trebao proraditi novi sustav za upravljanje zračnim prijevozom (Air Traffic Managment) u HKZP-u, najavio je Mišetić.

Promet putnika u zračnim lukama u prvih pola godine bio je 3,5 do 4,5 milijuna putnika, što je od 12 do 13 posto više nego u istom razdoblju lani.

CA, koja dnevno tijekom radnih dana obavi između 70 i 80 letova, odnosno danima vikenda po 100 letova, u prvih je šest mjeseci ove godine prevezla 670 tisuća putnika, jedan posto više nego u istom radoblju lani.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙