FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Ceh prijevoznika HOK-a podupire istarske prijevoznike

ZAGREB, 8. lipnja 2005. (Hina) - Ceh prijevoznika Hrvatske obrtničkekomore (HOK) u cijelosti podupire prijevoznike Istarske županije unjihovim opravdanim zahtjevima za ukidanje naknade za korištenjetunela "Učka" i vijadukta "Mirna" za vozila III i IV kategorije sregistriranom djelatnošću za cestovni prijevoz robe, izvijestili udanas iz Ceha.
ZAGREB, 8. lipnja 2005. (Hina) - Ceh prijevoznika Hrvatske obrtničke komore (HOK) u cijelosti podupire prijevoznike Istarske županije u njihovim opravdanim zahtjevima za ukidanje naknade za korištenje tunela "Učka" i vijadukta "Mirna" za vozila III i IV kategorije s registriranom djelatnošću za cestovni prijevoz robe, izvijestili u danas iz Ceha.

Visoke naknade za korištenje tunela "Učka" i vijadukta "Mirna" dodatno smanjuju konkurentnost istarskih autoprijevoznika, obrtnika i poduzetnika, smatra predsjednik Ceha prijevoznika HOK-a Boris Kos.

Naglasio je kako je, i bez tih visokih naknada, auto prijevoznička djelatnost je u vrlo teškoj situaciji zbog sveukupnog stanja u gospodarstvu, pojačane konkurencije i nedostatka dopusnica za međunarodni prijevoz, te zbog cijene goriva koja iz dana u dan raste.

Nepostojanje alternativnog puta prema ostalim dijelovima Hrvatske, glavni je razlog sadašnjoj situaciji.

Iz HOK-a podsjećaju da su se, odlukom Europske Unije, promijenili tijekovi roba u ovom dijelu Hrvatske, te svi tipovi roba koji zahtijevaju sanitarnu ili veterinarsku kontrolu (svi prehrambeni proizvodi) moraju biti ocarinjeni i pregledani na graničnom prijelazu "Rupa".

Za ostale tipove roba, glavni granični prijelaz postaje Kaštel. Zato su prijevoznici obvezni koristiti istočni krak "Istarskog ipsilona" i tunel "Učka", odnosno zapadni krak "Istarskog ipsilona" i vijadukt "Mirna".

Pritom naglašavaju kako teškim vozilima nije dopušteno korištenje cesta uz obalu (preko Lovrana i Opatije), kao ni nekih cesta na zapadnoj obali Istre.

Glede cestovnih veza s ostalim dijelovima Hrvatske, Istra je otok, a postoje najave zatvaranja još nekih prometnica za teška vozila, a posredno ili neposredno, sve to utječe i na konkurentnost istarskog gospodarstva, i rezultira već sad vidljivim seljenjem određenih djelatnosti i aktivnosti u druge dijelove Hrvatske, napominju iz tog ceha.

Podsjećaju da u drugim dijelovima Hrvatske postoje rješenja kojima se štiti domaće stanovništvo, odnosno gospodarstvo, navodeći primjer otoka Krka, gdje su stanovnici i gospodarski subjekti registrirani na otoku, oslobođeni plaćanja mostarine na mostu za otok Krk.

Ceh prijevoznika HOK-a smatra kako se takve pozitivne mjere mogu primijeniti i za istarske prijevoznike.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙