FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

DP: Odgoda pregovora naškodila imidžu Hrvatske

ZAGREB, 23. svibnja 2005. (Hina) - Odgoda pregovora o pristupanjuHrvatske u Europsku uniju naškodila je imidžu Hrvatske koji jeznačajan i za interes stranih ulagača za investiranje u hrvatskogospodarstvo, ocijenio je u razgovoru za BBC Matthew Shinkman,analitičar The Economist Intelligence Unita u Londonu.
ZAGREB, 23. svibnja 2005. (Hina) - Odgoda pregovora o pristupanju Hrvatske u Europsku uniju naškodila je imidžu Hrvatske koji je značajan i za interes stranih ulagača za investiranje u hrvatsko gospodarstvo, ocijenio je u razgovoru za BBC Matthew Shinkman, analitičar The Economist Intelligence Unita u Londonu.

"U poslovnom svijetu postoji osjećaj da je Hrvatska zemlja s velikim potencijalom, posebno u razvikanim granama kao što je turizam ili financijski sektor. U poslovnom tisku možete povremeno pročitati stvari o hrvatskom turizmu, brodogradnji i posebno bankovnom sektoru, koji je zapravo priča o uspjehu. Međutim tu su i pitanja o tome koliko su reforme uzele maha, pitanje političke stabilnosti. Problemi s Europskom unijom nisu bili dobri za imidž", upozorio je Shinkman u razgovoru.

Na pitanje kako Hrvatska može popraviti svoj imidž u pogledu stranih ulaganja, Shinkman upozorava na potrebu provedbe reformi Shinkman napominje kako je riječ o dva pitanja, odnosno o tome kako postati bolje mjesto za ulaganja i kako odaslati svoj imidž u svijet.

"Kada govorimo o privlačenju ulaganja - poslovni ljudi najčešće se tuže na pravosuđe, na zemljišne knjige. Neke od tih stvari sada se rješavaju, programima kao što je One Stop Shop. Do sada je bilo teško registrirati kompaniju, razumjeti sve zakone, procedure i birokraciju. Takve reforme najviše zanimaju investitore. Istovremeno, Hrvatska je zemlja pristojne veličine, ali nije veliko tržište i stoga mislim da je izuzetno važno liberalizirati trgovinu sa zemljama regije i uvjeriti investitore da baziraju svoje poslove u Hrvatskoj za čitavu regiju. Što se tiče samog imidža, vlada je prije ovih problema s Unijom napravila neke dobre poteze. Bilo je vrlo dobro medijski popraćenih posjeta europskim državama, poruka je poslana da zemlja ozbiljno želi privući strana ulaganja", kaže Shinkman.

"Kada pogledate što Hrvatska može ponuditi ona je daleko lakši marketinški posao nego mnoge zemlje u regiji odnosno one s kojima se Hrvatska natječe za strane investicije. Postignut je golem napredak u razvoju infrastrukture, prometu, radna snaga je dobro obrazovana, imate obalu i geografski položaj. Puno se dobrih stvari može reći za Hrvatsku koje se mislim teže mogu reći za druge zemlje regije", ocijenio je Matthew Shinkman sadašnji položaj Hrvatske.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙