FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

UHPA održala godišnju izbornu skupštinu

ZAGREB, 11. svibnja 2005. (Hina) - Putničke agencije, članice Udrugehrvatskih putničkih agencija (UHPA), ovoga proljeća i jeseni temeljemtrenutnog stanja prodaje očekuju 10 do 15 posto veći promet nego lani,dok će taj porast u ljetnim mjesecima, zbog nedostataka kvalitetnogsmještaja, biti nešto manji, 2 do 3 posto.
ZAGREB, 11. svibnja 2005. (Hina) - Putničke agencije, članice Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), ovoga proljeća i jeseni temeljem trenutnog stanja prodaje očekuju 10 do 15 posto veći promet nego lani, dok će taj porast u ljetnim mjesecima, zbog nedostataka kvalitetnog smještaja, biti nešto manji, 2 do 3 posto.

Ta su očekivanja iznesena danas u Zagrebu na godišnjoj izbornoj skupštini UHPA-e.

Govoreći o ovogodišnjim mjerama za pripremu sezone državni tajnik za turizam Zdenko Mičić posebno je istaknuo one za suzbijanja sive ekonomije odnosno uvođenje godišnjeg paušala plaćanja boravišne pristojbe za privatne iznajmljivače te vinjete i popisa putnika za strana plovila za razonodu.

Iako kaže kako su u Ministarstvu svjesni da te mjere nisu idealne izrazio je očekivanje da će donijeti više pozitivnih nego negativnih efekata te da će ih prihvatiti i iznajmljivači smještaja i strani vlasnici plovila.

Za ovogodišnju sezonu je kazao da je dobro pripremljena, a pozitivnim drži i ovogodišnji dovršetak obnove nekoliko hotela visoke kategorije (u Opatiji i Dubrovniku). Posebno je zadovoljan, kaže, što su u Ministarstvu financija uvažili preporuke njegovog ministarstva i počeli pregovarati o mogućnosti uvođenja selektivne stope PDV-a za turizam. Iako još nije definirano kolika bi ta stopa mogla biti i od kada bi se primjenjivala Mičić očekuje da bi već ovoga ljeta o tome mogli postići konačni dogovor.

"Novo-stari" predsjednik UHPA-e Ivan Pukšar u vezi te stope je iznio stav agencija da bi ona trebala biti u rasponu od 6 do 8 posto, kako je i u većini Hrvatskoj konkurentskih mediteranskih zemalja, a ne 10 posto, kako su, kaže, čuli da predlaže Ministarstvo.

Među aktualnostima iz rada agencija Pukšar je naglasio i skoru promjenu u načinu obračuna provizije agencijama za prodaju avio karata. Naime, od 1. lipnja ove godine Croatia Airlines, kao i većina drugih avioprijevoznika koji prometuju u Hrvatskoj, počinju primjenjivati nultu stopu tj. cijene bez provizija, ali će, kao i agencije, početi naplaćivati naknade za troškove izdavanja karata, savjetovanja i drugog. Croatia Airlines će tako na cijenu međunarodnih aviokarata uvesti naknadu od po 30 eura po karti, dok je UHPA-a predložila da agencijska naknada bude 5 eura veća, zbog, kako su pojasnili, više posla i sve većeg broja avioprijevoznika u Hrvatskoj. No, kako se čulo, agencijama je ostavljeno da same odrede koliko će iznositi njihova naknada.

Direktorica UHPA-e Maja Stanić dodala je pak da to ne mora značiti i poskupljenje cijena međunarodnih aviokarata te da će to ovisiti o dogovorima avioprijevoznika i agencija. Kazala je i da agencije ostvaruju 90 posto prometa od prodaje aviokarata u Hrvatskoj te je to za njih važan segment poslovanja.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙