FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Potpisan ugovor za studiju o privatizaciji Jadrolinije

ZAGREB, 7. travnja 2005. (Hina) - Ministarstvo mora, turizma, prometa irazvitka (MMTPR) i zagrebački Ekonomski fakultet potpisali su danaugovor o izradi studije moguće privatizacije državnog brodaraJadrolinije, koja bi trebala biti gotova u rujnu, a stajat će neštoviše od milijun kuna.
ZAGREB, 7. travnja 2005. (Hina) - Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka (MMTPR) i zagrebački Ekonomski fakultet potpisali su dana ugovor o izradi studije moguće privatizacije državnog brodara Jadrolinije, koja bi trebala biti gotova u rujnu, a stajat će nešto više od milijun kuna.

Ministar Božidar Kalmeta kazao je da je odlučeno izraditi studiju "Koncepcija i prijedlog moguće privatizacije Jadrolinije" jer se tu tvrtku mora pripremiti za tržišno poslovanje u okviru domaće i strane konkurencije kada Hrvatska bude članica Europske unije.

Tada će se domaće i strane tvrtke natjecati za domaće brodarske linije, a da bi Jadrolinija, koja sada obavlja 90 posto prijevoza, mogla spremno dočekati taj trenutak, odlučili smo izraditi studiju koja bi dala odgovore na mogući koncept privatizacije i da li je ona uopće potrebna, kazao je Kalmeta.

Model privatizacije trebao bi poboljšati efikasnost poslovanja tvrtke u uvjetima malog broja otočana i sezonskog karaktera poslovanje te tvrtke, kazao je prodekan Ekonomskog fakulteta Darko Tipurić.

Kalmeta je, u tom svjetlu, kazao da je gotova izrada zakona o javnom linijskom prijevozu, koji bi se na sjednici Vlade trebao naći krajem travnja ili početkom svibnja. Podsjetio je da se tim zakonom već uvodi tržišni pristup u tom segmentu prijevoza, jer će koncesije biti dostupne svima na natječajima, te da se predviđa da brodar koji ga želi obavljati mora biti registriran u Hrvatskoj.

Kalmeta je rekao da je predviđeno i razdoblje od pet godina u kojem bi se koncesionirale sve brodarske linije na našem moru, jer to od Hrvatske traži pravna regulativa EU, ali i da bi se vodilo računa o tome da sustav povezivanja otoka i kopna bude funkcionalan.

Predsjednik uprave Jadrolinije Slavko Lončar kazao je da od studije očekuju odgovor da li će, kada i na koji način biti privatizirana ta tvrtka, bez narušavanja uspostavljenog sustava prijevoza koji je dostignut.

Državni tajnik za more Branko Bačić kazao je da konačnu odluku o privatizaciji donose Hrvatski sabor i Vlada, ali da ne znači da ulaskom u EU Jadrolinija mora biti privatizirana, jer, primjerice u Italiji i drugim državama postoje državni brodari.

Glede koncesija, Bačić je kazao da će postojati linije za koje će brodari plaćati koncesije davateljima, odnosno županijama, te koncesije na linijama koje će biti nerentabilne, pa će se birati brodar koji će tražiti manji iznos subvencije.

Kako je rečeno, država sada, osim Jadrolinije, subvencionira još 10 brodara, a od ukupno 46 brodarskih linija, samo je šest rentabilno.

Ministar Kalmeta rekao je da je danas potpisao suglasnost za dodjelu koncesije na liniji Supetar-Split brodaru SEM Marina, ali da će na toj liniji i dalje ploviti i Jadrolinija.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙