FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GIUPP: razvijati domaću proizvodnju pića

ZAGREB, 6. travnja 2005. (Hina) - Gospodarsko-interesno udruženjeproizvođača pića Hrvatske (GIUPP) i ove će godine svoje aktivnostiusmjeriti ka razvoju te djelatnosti, zaštiti domaće proizvodnje isuzbijanju "crnog tržišta", te usklađivanju domaće zakonske regulatives zakonodavstvom i normativima Europske unije (EU).
ZAGREB, 6. travnja 2005. (Hina) - Gospodarsko-interesno udruženje proizvođača pića Hrvatske (GIUPP) i ove će godine svoje aktivnosti usmjeriti ka razvoju te djelatnosti, zaštiti domaće proizvodnje i suzbijanju "crnog tržišta", te usklađivanju domaće zakonske regulative s zakonodavstvom i normativima Europske unije (EU).

Istaknuto je to na danas održanoj Skupštini Udruženja. Proizvođači su, kako je rečeno, i dalje nezadovoljni visinom trošarina na alkohol i alkoholna pića te predlažu smanjenje trošarine na alkoholna pića sa 60 na 40 kuna po litri apsolutnog alkohola.

Na skupštini su izneseni i podaci o trenutačnom stanju u toj grani. Tako je primjerice rečeno kako je proizvodnja jakih alkoholnih pića (JAP) u posljednjih deset godina u stalnom padu, odnosno gotovo se prepolovila. Prošle je godine ukupna proizvodnja JAP-a iznosila 13,9 milijuna litara, a 1994. godine bila je 27,1 milijun litara.

Osim toga, plasman JAP-a registriranih domaćih proizvođača u posljednjih se deset godina smanjio za polovinu. Naime, 1994. godine na domaćem je tržištu prodano 18,4 milijuna litara jakih alkoholnih pića, a prošle godine tek 9,5 milijuna litara. No, kako su pojasnili u GIUPP-u, ovaj podatak ne može poslužiti kao relevantan za donošenje zaključka kako hrvatski građani manje piju, već ukazuje na to da se tržište "napaja" iz neregistrirane sive ekonomije i povećanog uvoza.

Takvo bi se stanje, drže u tom udruženju, moglo poboljšati i to smanjivanjem trošarina, uvođenjem jače tržišne kontrole, liberalizacijom uvoza sirovina i repromaterijala te zakonskom regulativom kojom bi se izjednačili svi sudionici na tržištu jakih alkoholnih pića.

Podaci o izvozu JAP-a pokazuju kako je već godinama u konstantnom padu. Tako je od 13 milijuna litara koliko je iznosio 1996. godine smanjen na lanjskih 5,3 milijuna litara. Istodobno, uvoz je u porastu, pa je tako prošle godine uvezeno 3,7 milijuna litara raznih jakih alkoholnih pića, što je za 400 tisuća litara više nego u 2003. godini.

Što se tiče proizvodnje i prometa bezalkoholnih pića (BAP) u tom udruženju drže kako se prošla godina, usprkos padu proizvodnje i prometa, može smatrati stabilnom.

Promet BAP-a na domaćem tržištu pao je šest posto u odnosu na 2003. godinu pri čemu je promet osvježavajućih pića smanjen šest posto, voćnih sokova za sedam posto te sirupa za pet posto.

Podaci o proizvodnji i prometu mineralnih voda pokazuju da je došlo do pada inače dugotrajnog trenda rasta proizvodnje i plasmana mineralne vode domaćih proizvođača.

Ukupni je plasman mineralnih voda prošle godine smanjen za 15 posto, a od 1994. do 2003. godine bio je u stalnom rastu i u tom je razdoblju porastao sa 92 milijuna litara na 258 milijuna litara.

Plasman mineralnih voda domaćih proizvođača posljednjih se godina na domaćem tržištu zadržava na količinama između 210 do 240 milijuna litara.

Daljnja ekspanzija proizvodnje i plasmana, drže u GIUPP-u, moguća je okretanjem ka izvozu, koji se već godinama zadržava na oko 15 milijuna litara. Podaci o proizvodnji i prodaji mineralne vode odnose se na četiri proizvođača - Jamnicu, Studenac, Vindiju i Kalničke vode.

Što se pak tiče izvorskih voda zabilježeno je da su domaći proizvođači lani ukupno na tržište plasirali oko 81,9 milijuna litara izvorske vode, od čega se 9 milijuna litara odnosi na izvoz.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙