FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GfK: Konzum drži oko 20 posto hrvatskog tržišta svakodnevnih proizvoda

ZAGREB, 1. ožujka 2005. (Hina) - Trgovački lanac Konzum vodeći jetrgovački lanac na hrvatskom tržištu koji je u prošloj godini imaoudio od oko 20 posto za 60-ak praćenih kategorija proizvodasvakodnevne potrošnje, a nakon njega slijedi Getro s udjelom od 7,6posto, pokazuju podatci panela trgovine GfK ConsumerScan - uHrvatskoj, kojega već pet godina provodi GfK.
ZAGREB, 1. ožujka 2005. (Hina) - Trgovački lanac Konzum vodeći je trgovački lanac na hrvatskom tržištu koji je u prošloj godini imao udio od oko 20 posto za 60-ak praćenih kategorija proizvoda svakodnevne potrošnje, a nakon njega slijedi Getro s udjelom od 7,6 posto, pokazuju podatci panela trgovine GfK ConsumerScan - u Hrvatskoj, kojega već pet godina provodi GfK.

Ti podatci pokazuju i značajan porast udjela deset vodećih trgovačkih lanaca u proteklih pet godina, njihov je udio prije pet godina bio tek oko 17 posto, a danas je to više od polovice, točnije 51 posto hrvatskog tržišta.

Iz GfK ističu da se upravo navršava pet godina rada panela trgovine, kontinuiranog istraživanja u kojem se podaci prikupljaju na temelju dnevnika kojeg ispunjavaju kućanstva u uzorku. Dnevnik sadrži popis 50-ak kategorija proizvoda s područja prehrane i drugih koji su predmet svakodnevne potrošnje u kućanstvu. Do kraja 2004. godine radilo se na reprezentativnom uzorku od tisuću kućanstava, a od ove godine na uzorku 1.500 kućanstava.

Kroz svih proteklih pet godina godina prva dva mjesta po udjelu na hrvatskom tržištu drže dva domaća trgovačka lanca, Konzum i Getro.

Najjači trgovački lanac Konzum u proteklih je pet godina značajno povećao svoj udio na hrvatskom tržištu, sa 6,6 posto 2000. na 19,5 posto prošle godine, te značajno odskače od ostalih.

Na drugom je mjestu Getro koji je prošle godine za pedesetak praćenih kategorija proizvoda svakodnevne potrošnje imao udio od 7,6 posto, što je tri postotna poena više nego prije pet godina (kada je imao udio od 4,5 posto).

Nakon što je prijašnjih godina na listi deset najvećih zauzimao četvrto (2000. peto) mjesto, trgovački lanac Billa, s udjelom na hrvatskom tržištu od 5 posto, prošle je godine zauzeo treće mjesto.

Time je Billa zamijenila mjesto s križevačkom trgovačkom kućom KTC koji se od 2000. do 2003. nalazio na trećem mjestu, ali i čiji je udio na tržištu, po praćenim kategorijama proizvoda, sa 6,7 posto u 2003. smanjen na 4,8 posto u prošloj godini.

Drugu godinu za redom na petom se mjestu po udjelu na hrvatskom tržištu nalazi Kaufland, koji je svoj udio s 3 posto u 2003. u prošloj godini povećao na 4,8 posto.

Nakon slovenskog Mercatora, koji je prošle godine imao udio od 2,1 posto, na sedmom i osmom mjestu nalaze se još dvije hrvatske trgovačke kuće - požeški Presoflex s udjelom od 2 posto, te splitski Kerum s udjelom od 1,9 posto.

S udjelima na hrvatskom tržištu od 1,7, odnosno 1,6 posto na posljednja dva mjesta među deset najvećih nalaze se još dva inozemna trgovačka lanca, Metro i IperCoop.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙