Istaknuvši da je riječ o kapitalnom izdatku, Banelli smatra da je riječ o trošku koji zapravo eliminira dobit prijevoznika, pa se hrvatskim prijevoznicima više ne isplati prevoziti robe iz Slovenije.
Komentirajući hrvatsku protumjeru, koja stupa na snagu sutra, 16. veljače i po kojoj će slovenski prijevoznici u Hrvatskoj biti u istom položaju kao i hrvatski prijevoznici u Sloveniji, Banelli je za Hinu ocijenio da će slovenski prijevoznici imati puno više štete nego hrvatski.
Broj slovenskih prijevoznika koji rade u Hrvatskoj četiri je puta veći od hrvatskih u Sloveniji, potkrijepio je to Banelli napominjući da je jedan od razloga za taj nesrazmjer i činjenica da su hrvatske špediterske tvrtke za te poslove manje angažirali hrvatske prijevoznike.
Pozitivnim je pak ocijenio primjer Mađarske, u kojoj se za hrvatske prijevoznike članstvom te zemlje u EU, za razliku od Slovenije, nije ništa promijenilo.
Banelli smatra da će primjena propisa za slovenske prijevoznike otvoriti prostor jačeg angažmana hrvatskih prijevoznika za prijevoz roba hrvatskih tvrtki.
Voditelj sektora za carinska davanja slovenske Carinske uprave Lojze Zupančič pojasnio je danas za STA da roba koju hrvatski prijevoznik natovari u Sloveniji ne ispunjava jednu od odredbi nedavno uvedene Europske uredbe, pa se u tom slučaju mora platiti carina za privremeni uvoz vozila.
"Ako bi hrvatski prijevoznik robu natovario u Hrvatskoj i preko Slovenije je prevezao, primjerice u Njemačku, prijevoz preko Slovenije mogao bi obaviti s dozvolom CEMT", pojasnio je Zupančič.