Iz Janafa takve tvrdnje ocjenjuju potpuno neutemeljenima, ističući da se zasnivaju na netočnoj i nestručnoj interpretaciji izvadaka iz Izvještaja o rezultatima ispitivanja cjevovoda.
Rezultati ispitivanja cjevovoda Jadranskog naftovoda (JANAF) pokazali su da su ispitane naftovodne dionice zatvoren tehnički sustav kojim se može sigurno i pouzdano transportirati naftu u pogonskim uvjetima pod kojima radi danas kao i u pogonskim uvjetima koji se predviđaju za potrebe transporta nafte u smjeru Sisak - Omišalj, stoji u priopćenju Janafa.
U dosadašnjem 25-togodišnjem radu, sustavom JANAF-a transportirano je više od 137 milijuna tona nafte, pri čemu je došlo do izlijevanja 0,0039 promila od ukupno transportiranih količina, što je manje od prosjeka takvih događaja na mreži zapadno-europskih naftovoda i što dodatno potvrđuje da je transport nafte naftovodom najsigurniji način transporta, tvrdi Janaf.
Podsjeća da je ispitivanje cjevovoda (vrijedno 300.000 dolara) obavila tvrtka Rosen koja je za najveće svjetske naftne kompanije kao što su BP, Esso, Exxcon Gas Syustem, Gazprom, Saudiaramco, Shell itd. do danas ispitala na desetke tisuća kilometara naftovoda i plinovoda.
Ne navodeći potankosti istraživanja, iz Janafa navode da se prema svjetskom standardu podaci vrijednuju prema intenzitetu gubitka metala stijenke cjevovoda te njihovu utjecaju na pogonsko stanje cjevovoda, uz napomenu da je gubitak materijala stijenke cjevovoda samo jedan od parametara ocjenjivanja pogonskog stanja cjevovoda.
"Da bi naftovodna dionica Omišalj - Sisak mogla biti izložena maksimalnim projektiranim opterećenjima, koji u praksi niti ne mogu biti dosegnuti jer nije instaliran projektom predviđeni maksimalni broj pumpnih agregata, trebalo bi ojačati cjevovod na nekoliko mjesta. Iako to nema utjecaja na današnje uvjete transporta, JANAF prediktivno već izvodi ojačanja i dovodi cjevovod u stanje da i nakon 25 godina rada može biti izložen čak i maksimalnim projektiranim opterećenjima koja bi se dosegnula prilikom transporta od 34 milijuna tona nafte godišnje", navode u priopćenju.
Kako je već ranije objavljeno, Janaf je sredinom prošle godine prvi put 'inteligentnim pigom', napravom opremljenom instrumentima i elektronikom koja prolazi kroz cijev te snima stanje cijevi, provjerio stanje cjevovoda, a riječ je o poslu koji se obavlja svakih 10 godina. Ujedno se opće čišćenje "pigom" koji se stavlja u cjevovod i njime putuje zajedno s naftom, provodi nekoliko puta na godinu, a time se smanjuje rizik transporta nafte cjevovodom.
U Janafu ističu da činjenice o incidentima s izljevanjem nafte nisu nikakva tajna te da su višekratno iznošene u javnost putem medija. Sanacija okoliša i cjevovoda kod svih incidenata obavljana je uz nadzor nadležnih inspekcija tijela državne uprave, a uspješnost provedenih sanacija potvrđena je kroz inspekcijske zapisnike i zaključke istih, pri čemu je utvrđeno da onečišćenja nisu prouzročile nikakve trajne posljedice po okoliš i živi svijet.