FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Novinar dužan upozoriti na manjkavosti telefonskog glasovanja

ZAGREB, 31. siječnja 2005. (Hina) - Sve učestalije televizijske emisijeu kojima se gledateljima omogućava glasovanje putem telefona otvarapitanje o (ne)pouzdanosti takve metode ispitivanja javnog mnijenja.
ZAGREB, 31. siječnja 2005. (Hina) - Sve učestalije televizijske emisije u kojima se gledateljima omogućava glasovanje putem telefona otvara pitanje o (ne)pouzdanosti takve metode ispitivanja javnog mnijenja.

U studiji "Mediji, ankete i politički proces" finski komunikolog P. Suhonen razlikuje telefonsko glasovanje od telefonskih anketa. Po njemu, telefonske ankete provode ovlašteni profesionalci, organizacije i institucije, dok se telefonsko glasovanje oslanja na publiku koja "za nešto" ili "protiv nečega" glasuje telefonskim putem bez ikakve kontrole.

Suhonen ističe da voditelji koji u tv-emisijama posežu za telefonskim glasovanjem moraju voditi računa o ozbiljnim ograničenjima takvog komuniciranja s publikom.

Telefonsko glasovanje ne nudi reprezentativan uzorak i takvim se glasovanjem može manipulirati, pa stoga može služiti samo kao ilustracija, a ne kao stav javnosti o nekom događaju ili osobi, upozorava autor. Na sve slabosti telefonskog glasovanja voditelji moraju upozoriti gledateljstvo jer bi u suprotnom, napominje, gledatelji mogli biti dovedeni u zabludu.

Prema pravilima BBC-a, primjerice, telefonsko se glasovanje ne smije koristiti kao sredstvo za prikupljanje podataka o podršci političkim strankama. Naime, stav je vodstva BBC-a da telefonsko glasovanje ne daje realnu sliku javnog mnijenja o nekom problemu, pa se ne smije prikazivati kao ozbiljno anketiranje. U informativnim se emisijama BBC-a, u pravilu, ne obznanjuju rezultati telefonskih glasovanja.

Isto pravilo vrijedi i za telefonsko glasovanje tijekom tv-rasprava. I britanski medijski stručnjak J. Beringer u "Journal of Public Opinion Research" ističe da takvo glasovanje može poslužiti isključivo kao ilustracija. On ističe da su voditelji dužni upozoriti gledatelje na spomenute činjenice.

Telefonskim glasovanjem sve češće se koristi i javna televizija u Hrvatskoj. Istodobno se u javnosti već dulje vrijeme nagađa da su takva glasovanja često organizirana. Nedavno je tako tisak zabilježio slučaj kada je aktivist HNS-a Leonard Lovrek e-mailom pozvao članove te stranke da u HTV-ovim emisijama "Nedjeljom u dva" i "Piramida" telefonski glasuju za stranačke lidere Vesnu Pusić i Radimira Čačića. Ravnatelj HTV-a Mirko Galić je nakon tog slučaja izjavio kako vjeruje da ima organiziranog glasovanja, no da tome ne treba pridavati neku važnost jer pobjede u tv-emisijama ni o čemu ne odlučuju.

Spriječiti organizirano glasovanje je teško, no kada bi HTV usvojio, primjerice, pravila BBC-a, onda bi voditelji i novinari tijekom tv-emisija bili dužni publiku jasno i razgovjetno upozoriti na sve nedostatke i ograničenja telefonskog glasovanja. Pa i na moguće manipulacije.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙