Strane agencije prenose izjavu jednog dužnosnika banaka kreditora treće po veličini njemačke građevinske tvrtke Walter Bau da je financijska situacija te tvrtka "vrlo ozbiljna". Uprava tvrtke nedavno je predstavila novi plan restrukturiranja poslovanja kojim namjerava uvjeriti 27 banaka kreditora da im produlje kreditnu liniju vrijednu 1,5 milijardi eura. Vodeći njemački financijski listovi pišu da bi u slučaju neprihvaćanja tog plana od strane banaka kreditora tvrtka Walter Bau mogla pasti u stečaj.
Iz Ministarstva podsjećaju da je koncesijski ugovor s Walter Bauom sklopljen temeljem odluke hrvatske Vlade 15. srpnja prošle godine, te da je Vlada na 28 godina dodijelila koncesiju trgovačkom društvu Autocesta Zagreb-Macelj.
U tom društvu 49 posto udjela ima država, a 51 posto udjela njemačka tvrtka Walter Motorways, u čijoj vlasničkoj strukturi, osim Walter Baua kao osnivača, sudjeluju tvrtke Strabag i Dywidag. Walter Bau nositelj je gradnje, dok je većina radova ugovorena s hrvatskim kooperantima.
Walter Bau projekat vodi od samog početka, a tvrtka Strabag je ušla u njega kao solidarni jamac Walter Baua na izričit zahtjev kreditora, a radi umanjenja rizika za banke, kažu u Ministarstvu.
U ovom projektu, Vlada je izdala jamstvo u visini prihoda od cestarine koji se temelji na Studiji prometa, umjesto bezuvjetnog izričitog jamstva države za dobivanje kredita, što je dosad bio uvjet banaka za financiranje takvih projekata cestogradnje u Hrvatskoj.
Projektom nije predviđena nadoknada koncesionaru izgubljene dobiti u slučaju pada prometa, kao ni vraćanje osnivačkih uloga u iznosu od 32 milijuna eura, te dobit, već one predstavljaju tržišni rizik ulagača, kažu u Ministarstvu.
Ako bi država trebala uplatiti jamstvo Walter Bauu uslijed pada prometa, tada to ne bi bilo nepovratno, već u obliku kredita. Kredit, uvećan za šest posto godišnje kamate, tvrtka bi vratila državi prije bilo koje isplate dobiti.
U Ministarstvu smatraju da sve te činjenice potvrđuju da se radi o vrlo odmjerenoj podjeli rizika između javnog i privatnog, uz osiguranje povoljnih kredita, oslobađanjem države od izdavanja eksplicitnih jamstava.
Cestovni pravac Zagreb-Macelj značajan je za povezivanje cestovne mreže Hrvatske s EU. Pod autocestom Zagreb-Macelj podrazumijeva se odsječak autoceste od Jankomira do Macelja ukupne dužine 59,25 kilometara, na kojem treba još izgraditi 25 kilometara, od čega 10,1 kilometara poluautoceste, te 14,9 kilometara autoceste.
Rokovi za završetak su do sredine 2007. Projekt stoji oko 372 milijuna eura, od čega oko 280 milijuna eura za građenje.