FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA AZIJA-AUTOMOBILI

Naslov: Naprijed - u osvajanje Azije Podnaslov:Najveći svjetski proizvođači automobila nezaustavljivo su krenuli u trku za osvajanje snažno rastućih tržišta azijskih zemalja, jednu od najvećih bitaka krajem 20. stoljeća. Regija čije se gospodarstvo razvija najbrže na svijetu otvara značajne mogućnosti, a u utrku za sklapanje poslova uključeni su svi veliki japanski, južnokorejski, europski i američki proizvođači. Piše: Reg GRATTON, Reuter HONG KONG - Veliki europski, američki, japanski te južnokorejski proizvođači automobila 'ubacili su mjenjač' u najveću brzinu u jednoj od najvećih bitaka krajem 20. stoljeća. Dok zemlje, kao što su Kina i Indija, otvaraju svoja vrata strancima, upravni odbori od Detroita do Seoula polako shvaćaju golemi potencijal regije čije se gospodarstvo razvija najbrže na svijetu. Barem šest stranih proizvođača automobila trenutačno je uključeno u joint venture ili sporazume o zajedničkoj proizvodnji po licenci u Kini, koja je spremna u sljedećih 15 godina postati jedno od triju najvećih svjetskih tržišta automobila. Gospodarske reforme koje su u Indiji pokrenute 1991. godine također otvaraju vrata stranim automobilima, nakon gotovo četiri desetljeća kontrole nad automobilskom industrijom i vladavine sveprisutnog automobila Ambassadora. No, Azija pruža i više nego li je ono što obećavaju dvije najbrojnije zemlje na svijetu. Fenomenalan rast zabilježen kod šest zemalja ASEAN-a, Južne Koreje i Tajvana znači ogromnu potražnju za automobilima kod snažno rastuće srednje klase. Sveukupna prodaja ostvarena u ovih osam zemalja mogla bi ove godine biti veća od pet milijuna automobila. Japan je bio tradicionalni dobavljač malih i srednjih osobnih automobila za to područje, no sada su se, primjerice u Kini, u bitku s Japancima upustile i tvrtke kao što su Volkswagen-Audi, Citroen/ Peugeot, Renault i Crysler. Međunaslov: Tko će 'uloviti' veći dio tržišta? Na području zemalja ASEAN-a, koji čine Malezija, Indonezija, Filipini, Singapur i Brunei, Japan je suočen s povećanom konkurencijom zahvaljujući nazočnosti američkih, europskih i lokalnih proizvođača automobila. U Tajlandu, gdje se procjenjuje da će ovogodišnja prodaja biti dvostruko veća negoli 1991., japanski proizvođači - s Toyotom na čelu - još uvijek dominiraju, no europske tvrtke kao što su Opel i Volvo, nedavno su se, gotovo potajno, ušuljale na tržište. Prodaja japanskih automobila, koja je pokrivala gotovo 85 posto tržišta godine 1992., sada pokriva samo 71 posto. Očekuje se da će se češka Škoda pojaviti ove godine na tržištu, dok će tvrtka Crysler biti prvi američki proizvođač automobila koji će početi s lokalnom proizvodnjom. Nasuprot tome, u Maleziji, čije je gospodarstvo u procvatu i gdje se očekuje da će prodaja automobila porasti za 22 posto, na 190.000 prodanih vozila, na tržištu dominira "nacionalni automobil" Proton, koji se proizvodi na temelju zajedničkog ulaganja dogovorenog između vlade i japanskoga Mitsubishija. Na Filipinima, gdje je prodaja automobila prošle godine dosegla 58.000 tisuća te se predviđa porast prodaje od 16 posto godišnje idućih pet godina, japanski se proizvođači automobila suočavaju kako s europskom, tako i s konkurencijom obližnje Malezije. Azijski su se proizvođači također pridružili europskim i američkima u trci za hvatanje što bolje pozicije na, za sada malom, tržištu automobila u Vijetnamu, no za koje se prcjenjuje da će u sljedećih pet godina peterostruko porasti. No, dok je većina automobila uvezena uglavnom iz Japana, u tijeku je sklapanje više sporazuma o zajedničkom ulaganju sa stranim tvrtkama. I Indija stranim proizvođačima nudi zanimljive mogućnosti, što je neke od njih potaknulo da započnu s pripremama za pokretanje proizvodnje. Tvrtke Mercedes-Benz, General Motors, Peugeot, Ford, Daiwoo i Rover potpisale su s lokalnim tvrtkama ugovore o lokalnoj proizvodnji. Novi će se igrači natjecati s najvećim indijskim proizvođačem automobila, tvrtkom Maruti, koja već cijelo desetljeće surađuje s japanskom tvrtkom Suzuki Motors Co., koja pokriva 60 posto indijskog tržišta. (Hina) gm br 030432 MET apr 95

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙