FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

a16.XI. presse:obrazovanje se eu kaska

E-EUROPA-OBRAZOVANJE-REFORMA-Organizacije/savezi-Izobrazba +a16.XI. presse:obrazovanje se eu kaska ++AUSTRIJA+DIE PRESSE+16. XI. 1998.+Naobrazba bi trebala osigurati jedinstvo Europe+"Devet godina nakon pada Željeznog zastora preobrazba obrazovnih +sustava u zemljama jugoistočne Europe višestruko kaska za +gospodarskim i političkim reformama. Taj je zaključak bio u žarištu +konferencije EU o europskoj suradnji u obrazovanju, održane krajem +prošlog tjedna u Grazu.+'U istočnoeuropskim obrazovnim sustavima još postoje stari, +ideološki motivirani prioriteti', tumači Cameron Harrison, +ravnatelj 'Open Society Institute' sa sjedištem u Budimpešti, +spominjući profesore ekonomije koji i dalje vjeruju u državnu +plansku privredu.+Na konferenciji EU, održanoj u Grazu, James A. Socknat, ravnatelj +obrazovnog odjela u Svjetskoj banci, predstavio je opsežan popis +nedostataka u uvriježenim obrazovnim sustavima na jugoistoku +Europe: jednostranu orijentaciju na industrijsku proizvodnju; +prevlast čistog poznavanja činjenica nad učenjem strategija za +rješavanje problema; pretjerano uske predodžbe o zanimanjima; +nedovoljno promicanje kritičnog razmišljanja; manjak kretivnosti
AUSTRIJA DIE PRESSE 16. XI. 1998. Naobrazba bi trebala osigurati jedinstvo Europe "Devet godina nakon pada Željeznog zastora preobrazba obrazovnih sustava u zemljama jugoistočne Europe višestruko kaska za gospodarskim i političkim reformama. Taj je zaključak bio u žarištu konferencije EU o europskoj suradnji u obrazovanju, održane krajem prošlog tjedna u Grazu. 'U istočnoeuropskim obrazovnim sustavima još postoje stari, ideološki motivirani prioriteti', tumači Cameron Harrison, ravnatelj 'Open Society Institute' sa sjedištem u Budimpešti, spominjući profesore ekonomije koji i dalje vjeruju u državnu plansku privredu. Na konferenciji EU, održanoj u Grazu, James A. Socknat, ravnatelj obrazovnog odjela u Svjetskoj banci, predstavio je opsežan popis nedostataka u uvriježenim obrazovnim sustavima na jugoistoku Europe: jednostranu orijentaciju na industrijsku proizvodnju; prevlast čistog poznavanja činjenica nad učenjem strategija za rješavanje problema; pretjerano uske predodžbe o zanimanjima; nedovoljno promicanje kritičnog razmišljanja; manjak kretivnosti i snošljivosti. Doduše, tim je nedostacima suprotstavljena opasnost da paralelno 'zapadno' orijentiranim reformskim projektima u istočnu Europu budu uvezeni i nedostaci koji pak prevladavaju u obrazovnim sustavima zapadne Europe. Primjer je striktno odvajanje profesionalnog od akademskog obrazovanja odnosno sveučilišni model 19. stoljeća, koji po Harrisonu baš i ne pruža perspektivnu sliku. 'Prihvatit ćemo Istok samo ako postane savršeni Zapad', glasi kobna zabluda na koju upozorava predsjedatelj odbora Vijeća Europe za obrazovanje Klaus Eichner. On drži da se politika obrazovanja našla u škripcu budući da s jedne strane predstavlja posljednju domenu nacionalnog suvereniteta dok s druge strane u kontekstu globalizacije mora biti uzdignuta na međunarodnu razinu. U tom je kontekstu kritizirana činjenica da Europska unija za obrazovanje izdvaja samo 0,5 posto svojih proračunskih sredstava: 'Obrazovanje previše često ima status privjeska gospodarske ili čak i politike stabilnosti', glasi Eichnerova kritika. Na konferenciji EU u Grazu predstavljeni su modeli opsežnih obrazovnih programa 'European training Fondation' u Torinu i Unesco-ova središta za više obrazovanje (CEPES), koji u dvadesetak država - od Makedonije do Moldavije - promiču edukativno jačanje građanskog društva. Nekoliko govornika zatražilo je europske odredbe u tradicionalnim obrazovnim sadržajima, ponajprije u nastavi povijesti. Ljubljanski pedagog Janez Justin upozorio je na opasnost tradicionalnih povijesnih mitova, koji iznenada mogu postati 'ideološki aktivni'. Doduše, načelni problem istodobnog promicanja jedinstva i očuvanja razvijene kulturalne raznolikosti nije riješen ni na konferenciji u Grazu. U svakom slučaju, zahtjev Georgea Schopflina, stručnjaka Londonskog sveučilišta, specijaliziranog za istočnu Europu, da podjela Europe na zapadni i istočni dio bude prevladana pojmom 'treće Europe', nije naišla na nepodijeljeno odobravanje", izvješćuje novinar.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙