IT-ID-nemiri-intervencija-crkva IT-28.IX.-AVVENIRE -NEMORAL I TIMOR ITALIJAAVVENIRE28. IX. 1999.Životi u holokaustu - u zaštitu naroda"(...) Indonezijska vojska i nacionalističke milicije ubijaju i pale sve pred očima kontingenta
UN-a. Dvije siromašne časne sestre, sjemeništarci, djevojčice bez roditelja, studentica teologije, novinar, svi su platili što su katolici, i to što, u očima onih koji su ih ubili, predstavljaju pobjednike. (...)Od Srebrenice do istočnog Timora. Scenarij etničkih čišćenja ponavlja se bez razlika na kontinentima. Što su mu mogle suprotstaviti redovnice i njihovi pratitelji ako ne spremnost stalnog svjedočenja dobra? Dragovoljci koji su nadoknađivali krivnju nedovoljnog djelovanja svijeta.Posebice onu Ujedinjenih naroda koji su, pošto su bili pozvani jamčiti referendumu za neovisnost, prepustili otok noževima i puškama indonezijskih razbojnika. (...)Iz New Yorka se ne vidi Timor. Kao što je dugo izvan vidnog polja bilo i Kosovo. Gotovo dvije stotine udruženih zemalja, vojska odlično plaćenih dužnosnika i staklena palača utonula u maglu govora punih retorike. Velika politika je razroka i selektivna.
ITALIJA
AVVENIRE
28. IX. 1999.
Životi u holokaustu - u zaštitu naroda
"(...) Indonezijska vojska i nacionalističke milicije ubijaju i
pale sve pred očima kontingenta UN-a. Dvije siromašne časne sestre,
sjemeništarci, djevojčice bez roditelja, studentica teologije,
novinar, svi su platili što su katolici, i to što, u očima onih koji
su ih ubili, predstavljaju pobjednike. (...)
Od Srebrenice do istočnog Timora. Scenarij etničkih čišćenja
ponavlja se bez razlika na kontinentima. Što su mu mogle
suprotstaviti redovnice i njihovi pratitelji ako ne spremnost
stalnog svjedočenja dobra? Dragovoljci koji su nadoknađivali
krivnju nedovoljnog djelovanja svijeta.
Posebice onu Ujedinjenih naroda koji su, pošto su bili pozvani
jamčiti referendumu za neovisnost, prepustili otok noževima i
puškama indonezijskih razbojnika. (...)
Iz New Yorka se ne vidi Timor. Kao što je dugo izvan vidnog polja
bilo i Kosovo. Gotovo dvije stotine udruženih zemalja, vojska
odlično plaćenih dužnosnika i staklena palača utonula u maglu
govora punih retorike. Velika politika je razroka i selektivna.
Vidi samo ono što želi vidjeti. Mali svijet globalnog sela
neumjereno se širi, kao u predtehnološkim vremenima, kada treba
međunarodnom solidarnošću doprijeti do nekog mjesta patnje. Više
nego životi, važu se poslovi. (...) Isto vrijedi i za Međunarodni
monetarni fond.
Italija se u međuvremenu čini isključena iz donošenja važnih
odluka. U najboljem se slučaju uključuje poslije. No naša zemlja
ima barem razloga biti ponosna u odnosu na velike sile. Mi smo po
svijetu razmjestili veliku vojsku od 15.000 misionara, redovnika i
laika. Svi na bojišnici solidarnosti i promicanja čovjeka. I to ne
zbog nekog izvanrednog stanja, nego stalno. Jer su glad, ljudska
prava, dostojanstvo žena i muškaraca, u zemljama koje se stidljivim
eufemizmom naziva 'zemljama u razvoju', svakodnevne potrebe.
Životne potrebe individulanog i kolektivnog postojanja koje bi
htjelo biti normalno.
Već neko vrijeme oštro je pojačana agresija protiv katolika u
zemljama misija. U Africi, Indiji, Južnoj Americi, svugdje gdje
njihov strpljiv rad ustrajava na izgradnji drugačijeg preobražaja,
u skladu s poviješću i tradicijom mjesnih kultura, na njega se obara
progon. Totalitarizmi u velikoj mjeri najradije žive od korupcije,
na svim razinama. Tko sudjeluje u žrtvi naroda, pateći zajedno s
potrebitima, postaje neugodni svjedok moguće alternative. Treba ga
ukloniti. To nije samo pitanje islamskog ili hinduističkog
fanatizma. Postoji i to, sigurno. No postoji suprotstavljeno
odbijanje jednog nacrta koji se ne odriče toga da u račun stavi
ljubav prema bližnjemu, brisanje golemih društvenih razlika između
uskih elita vlasti i velike većine naroda, nenasilje nad osobama,
poštivanje izražavanja vjere, slobodu mišljenja. Katkada
misionari, protiv svoje volje, radi boje svoje kože, predstavljaju
sjever Svijeta, onaj koji nameće golemi vanjski dug, beskrupulozno
iskorištava prirodne resurse zemlje premještajući dobit na druga
mjesta, koji u svojim rukama drži sve: tržišta, informacije,
obrazovanje, vojnu silu. I to se nalazi u bremenu mučenika. Zajedno
sa spremnošću da se ne dezertira(...)", piše Ulderico Bernardi.