IT-intervencija-tisak-stranke IT-CDS12.9.INTERVENC.KOMUNISTI-VATIKAN ITALIJACORRIERE DELLA SERA12. IX. 1999.Zaokret Vatikana i komunista: "Intervencionisti za zaustavljanje pokolja. Naoružani, ali pod Ujedinjenim narodima""Jučer su
vatikanski list 'L'Osservatore Romano' i onaj stranke Rifondazione comunista, 'Liberazione', stavili na naslovnicu isti, jednak, naslov: 'Neka se prekine pokolj'; pod pokoljem se, naravno, razumijeva onaj koji se događa u Istočnom Timoru.(...) Sve u svemu, i po katolicima, kada treba ratovati, neka se ratuje: 'Ako drugi uzmu oružje, zašto se ne bi moglo braniti oružjem?', kazao je neupitni mns. Belo, nagrađen Nobelovom nagradom za mir.Pitanje: nisu li Vatikan i komunisti bili pacifisti? Nisu li se čvrsto svrstali protiv rata na Balkanu? Tu se vraća staro pitanje, ono 'dvostrukog mjerila' u pitanju rata i mira. Na zaokret Crkve jučer je u svojem uvodniku (u listovima 'Giorno', 'Resto del Carlino' i 'Nazione') upozorio Vittorio Feltri: kako to da je Crkva razumijevala motive srpskih ubojica (kršćani), koji su ubijali muslimanske Kosovare, dok ovdje shvaća motive onih koje muslimani ubijaju (katolike)?'.Jednom katoličkom znanstveniku, kao što je Giorgio Rumi, docentu
ITALIJA
CORRIERE DELLA SERA
12. IX. 1999.
Zaokret Vatikana i komunista: "Intervencionisti za zaustavljanje
pokolja. Naoružani, ali pod Ujedinjenim narodima"
"Jučer su vatikanski list 'L'Osservatore Romano' i onaj stranke
Rifondazione comunista, 'Liberazione', stavili na naslovnicu
isti, jednak, naslov: 'Neka se prekine pokolj'; pod pokoljem se,
naravno, razumijeva onaj koji se događa u Istočnom Timoru.(...) Sve
u svemu, i po katolicima, kada treba ratovati, neka se ratuje: 'Ako
drugi uzmu oružje, zašto se ne bi moglo braniti oružjem?', kazao je
neupitni mns. Belo, nagrađen Nobelovom nagradom za mir.
Pitanje: nisu li Vatikan i komunisti bili pacifisti? Nisu li se
čvrsto svrstali protiv rata na Balkanu? Tu se vraća staro pitanje,
ono 'dvostrukog mjerila' u pitanju rata i mira. Na zaokret Crkve
jučer je u svojem uvodniku (u listovima 'Giorno', 'Resto del
Carlino' i 'Nazione') upozorio Vittorio Feltri: kako to da je Crkva
razumijevala motive srpskih ubojica (kršćani), koji su ubijali
muslimanske Kosovare, dok ovdje shvaća motive onih koje muslimani
ubijaju (katolike)?'.
Jednom katoličkom znanstveniku, kao što je Giorgio Rumi, docentu
suvremene povijesti, ne čini se da vidi jednosmjerne pacifizme: 'Ne
dopuštam si tumačiti vatikansku politiku', kaže, ' no čini mi se
očitim da kad Papa kaže kako treba naći rješenje, to znači da potiče
pokušaj iskušavanja svih mogućih putova, a onaj vojni uvijek ostaje
zadnji. (...) Sve u svemu, ne vidim proturječna ponašanja: na
Kosovu se katolici i komunisti nisu usprotivili intervenciji, nego
određenim oblicima intervencije. No, podsjetimo da oružje može
biti i neizbježno, ali nije dovoljno, dokaz tomu je to što ni u
Iraku, ni u Srbiji rat nije postigao željeni učinak, odnosno
rušenje Sadama i Miloševića'.
I direktor lista 'Liberazione', Alessandro Curzi, odbacuje optužbe
za dvostruko mjerilo. Štoviše, 'okreće' ih prema Amerikancima: 'Da
ih je uistinu bilo briga za zaštitu ljudskih prava, intervenirali
bi u Timoru kao što su intervenirali na Kosovu. No istina je da su
željeli napasti Beograd jer se ovaj ne sviđa svjetskom poretku, i
zato što nije prihvatio određene zahtjeve Međunarodnoga monetarnog
fonda; dok se, međutim, indonezijska vlada sviđa Sjedinjenim
Državama i ide u prilog njihovim interesima. Obratite pozornost
kako je Clintonu čak i pobjegla istina: 'Indonezija je prijeko
potrebna za ravnotežu Azije', kazao je'. Nastavlja: 'Naše je
stajalište uvijek jednako: bili smo za intervenciju Ujedinjenih
naroda u Srbiji, a sada smo za intervenciju Ujedinjenih naroda u
Istočnom Timoru, nismo željeli bombardirati Beograd i ne želimo
bombardirati Jakartu. Znate što je istina? To da ova priča ruši
alibi humanitarne intervencije. Ratovi se ne vode kako bi se
spasili ljudi nego da bi se srušile vlade koje se ne sviđaju'
(...)", piše Michele Brambilla.