ZAGREB, 19. veljače (Hina) - Trodnevni znanstveni skup "Umjetnost i ideologija. Pedesete u podijeljenoj Europi" počeo je danas u Zagrebu, a na njemu sudjeluje 40-ak stručnjaka iz Hrvatske i svijeta. Na skupu, podijeljenom u četiri
sesije, raspravljat će se, uz ostalo, o odrazu hladnoratovske blokovske podjele na europsku umjetnost; o umjetnosti kao sredstvu manipulacije na relaciji istok-zapad; o odnosu umjetnosti i ideologije u srednjo i istočnoeuropskim zemljama danas. Također upriličit će se retrospektiva zagrebačke škole crtanog filma 50-ih godina te predstaviti knjiga "Hrvatska likovna kritika 50-ih godina".
ZAGREB, 19. veljače (Hina) - Trodnevni znanstveni skup "Umjetnost i
ideologija. Pedesete u podijeljenoj Europi" počeo je danas u
Zagrebu, a na njemu sudjeluje 40-ak stručnjaka iz Hrvatske i
svijeta. Na skupu, podijeljenom u četiri sesije, raspravljat će se,
uz ostalo, o odrazu hladnoratovske blokovske podjele na europsku
umjetnost; o umjetnosti kao sredstvu manipulacije na relaciji
istok-zapad; o odnosu umjetnosti i ideologije u srednjo i
istočnoeuropskim zemljama danas.
Također upriličit će se retrospektiva zagrebačke škole crtanog
filma 50-ih godina te predstaviti knjiga "Hrvatska likovna kritika
50-ih godina".#L#
Skup je organiziralo Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske i
Odsjek za povijest umjetnosti zagrebačkog Filozofskog fakulteta.
Moderator današnje sesije, povjesničar umjetnosti Radovan
Ivančević, održao je predavanje s temom "Hrvatska umjetnost 50-ih u
kontekstu istočno i zapadnoeuropske umjetnosti".
Hrvatska likovna umjetnost, kazao je, tri je puta bila vodeća među
umjetnostima i dominantna u nacionalnoj kulturi: u ranoj romanici,
u gotici i renesansi, a na osobit način 50-ih godina ovoga
stoljeća.
Za to je razdoblje od izuzetne važnosti istup grupe Exat 51,
ocijenio je Ivančević. Jer, pojava grupe Exat 51 značila je prekid
sa dotadašnjom socrealističkom teorijom u umjetnosti. Bila je to
prva promocija suvremenih, avangardnih, zapadnjačkih traženja u
likovnim umjetnostima.
"Izložbom, čiji su inicijatori Picelj, Richter i Srnec, iz 1952.,
grupa radikalno mijenja dotadašnje postulate i uvodi nove u likovne
umjetnosti, arhitekturu i dizajn", rekao je Ivančević.
Također je podsjetio i na posebnost fenomena 'Zagreb 50-ih', na
osnivanje Akademije primjenjenih umjetnosti (koja ubrzo prestaje s
radom), na pojavu avangardnog animiranog filma, nastanak
umjetničke fotografije i prvo eksperimentiranje s apstrakcijom u
slikama Antuna Motike, Ede Murtića i Dušana Džamonje.
Na znanstvenom skupu "Umjetnost i ideologija. Pedesete u
podijeljenoj Europi" danas su govorili i Fahrudin Novalić (o
"Aksiološkim aspketima odnosa umjetnosti i ideologije"), gost
iz Velike Britanije Charles Harrison i drugi.
Skup nastavlja rad.
(Hina) ta sp