SL-SUSJEDI SL DELO-ASFALTNA DŽUNGLA-2. II. SLOVENIJADELO2. II. 1999.Asfaltna džungla"Domaćim proizvođačima asfaltnih mješavina slovensko-hrvatski granični zaplet baš je dobro došao da pokušaju zaštititi vlastite podzetničke interese
od, kako tvrde, nelojalne strane konkurencije. A to, naglašavaju domaći asfalteri, potiču i daju im posao na slovenskom tržištu baš slovenska građevinska poduzeća koja tako ostvaruju veći dobitak nego što bi kupovinom domaćeg kvalitetnog asfalta.U javnost je naime procurila vijest da će graditelji 6,8 kilometara dugačke lendavske obilaznice, koja će biti sastavni dio buduće autoceste od Lendave do graničnoga prijelaza Pince (nositelj posla je Gradis, a radove izvode SCT, Primorje i Poduzeće za ceste Ljubljana), asfaltiranje povjeriti hrvatskom poduzeću za ceste iz Varaždina. Posao neće biti malen, obilaznica će po svoj prilici bit prekrivena sa 16 tisuća tona raznih asfaltnih mješavina. Domaći asfalteri naglašavaju da je u tržišnom gospodarstvu sasma normalno da posao dobije onaj tko ponudi najpovoljniju cijenu za kvalitetno obavljeni posao. Slovenski asfalteri koji dobro poznaju
SLOVENIJA
DELO
2. II. 1999.
Asfaltna džungla
"Domaćim proizvođačima asfaltnih mješavina slovensko-hrvatski
granični zaplet baš je dobro došao da pokušaju zaštititi vlastite
podzetničke interese od, kako tvrde, nelojalne strane
konkurencije. A to, naglašavaju domaći asfalteri, potiču i daju im
posao na slovenskom tržištu baš slovenska građevinska poduzeća
koja tako ostvaruju veći dobitak nego što bi kupovinom domaćeg
kvalitetnog asfalta.
U javnost je naime procurila vijest da će graditelji 6,8 kilometara
dugačke lendavske obilaznice, koja će biti sastavni dio buduće
autoceste od Lendave do graničnoga prijelaza Pince (nositelj posla
je Gradis, a radove izvode SCT, Primorje i Poduzeće za ceste
Ljubljana), asfaltiranje povjeriti hrvatskom poduzeću za ceste iz
Varaždina. Posao neće biti malen, obilaznica će po svoj prilici bit
prekrivena sa 16 tisuća tona raznih asfaltnih mješavina. Domaći
asfalteri naglašavaju da je u tržišnom gospodarstvu sasma normalno
da posao dobije onaj tko ponudi najpovoljniju cijenu za kvalitetno
obavljeni posao. Slovenski asfalteri koji dobro poznaju
konkurenciju, ozbiljno dvoje u kvalitetu doduše jeftinijeg
hrvatskog asfalta. Ponajprije dvoje da će Dars koji strogo nadzire
kakvoću domaćih asfaltnih mješavina uporabljenih za autoceste i
zahtjevnije ceste, biti dosljedan pri kontroli kvalitete hrvatskog
asfalta. Dars je u zahtjevima prema domaćim asfalterima neumoljiv.
Od onih koji mu žele prodati asfalt za potrebe izgradnje autocesta i
zahtjevnijih cesta, traži naime da za asfalt dobiju i europski
certifikat kakvoće po standardima ISO 9000. Dars uz pomoć Zavoda za
izgradnju strogo nadzire sve domaće asfaltne mješavine s kojima
cestari asfaltiraju autoceste. Veliko je pitanje hoće li Dars tako
postupiti i s hrvatskim asfaltom za lendavsku obilaznicu. Može se
zamisliti kako će se radovati porezni obveznici budu li za neko
vrijeme morali platiti i krpanje rupa na asfaltu lendavske
obilaznice.
Domaći asfalteri upozoravaju i na neravnopravan pložaj slovenskih
asfaltera kad se radi o sklapanju poslova u inozemstvu. Slovenski
asfalteri mogu primjerice pod normalnim uvjetima izvoziti asfaltne
mješavine u Austriju. Austrijanci strogo nadziru kakvoću
slovenskog asfalta i njime isključivo sami asfaltiraju ceste.
Slovenski asfalteri nemaju nikakve mogućnosti da asfaltne
mješavine prodaju u Hrvatskoj, jer je država visokim davanjima na
uvozni asfalt zaštitila domaće proizvođače. Kad bi se već dogodilo
da Hrvati kupe slovenski asfalt, na cestu ga ni u kojem slučaju ne bi
smjela polagati slovenska poduzeća. Naša je država pri tomu očito
širokogrudnija od obje susjede. Dakako, na račun domaćih poduzeća.
S uvozom hrvatskog asfalta nema problema a mogu ga ugrađivati i
hrvatski radnici" - piše Ivan Gerenčer.