Istaknuo je da je riječ o većinom neiskorištenim potencijalima koji zbog svoje dosadašnje neiskorištenosti predstavljaju velik gubitak za hrvatski turizam, ali i zapošljavanje.
Ujedno je istarskim turističkim djelatnicima poručio da bi volio da se PDV u turizmu i ugostiteljstvu ne mijenja, ali da gospodarska situacija nije najsjajnija.
"Volio bih biti taj ministar koji je u svom mandatu uspio smanjiti PDV-u turizmu na tri posto, ali to nije moguće. Uvijek ću se boriti za to da smještaj ima nižu stopu PDV-a", kazao je Lorencin te poručio da se koriste svi drugi poticaji koje Vlada nudi sektoru poput programa poticanja investicija.
Kako se danas čulo, samo u ovoj godini u hrvatski je turizam uloženo više od dvije milijarde kuna, i to većinom uz povoljne kredite HBOR-a koje je dodijelilo 120 kredita. Procjena investicija za 2014., za koju je rekao da će biti izazovna, još je u izradi.
Po njegovim riječima u hrvatski bi se turizam do 2020. godine trebalo uložiti sedam milijardi eura te dvostruko uvećati potrošnju, odnosno doći do iznosa od 14 milijardi eura.
Kazao je i kako još jednom želi "ponoviti da neće biti ukidanja turističkih zajednica. Svakom će gradu i općini biti ostavljena mogućnost da sami odluče po tom pitanju", zaključio je Lorencin.
Direktorica Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić upozorila je da je Hrvatska vodeća zemlja u Europi po sezonalnosti te navela mjere koje bi u 2014. u sklopu programa rada HTZ-a trebale pridonijeti proširenju pred i posezone u čiju će se promociju te programe uložiti 70 posto svih predviđenih sredstava.
Dodala je kako će za novi slogan, logo i kampanju hrvatskog turizma već u siječnju biti raspisan natječaj, a predstavljanje rezultata predviđeno je u studenom.
Direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević naglasio je kako su glavni ciljevi u idućoj godini povećanje turističkog prometa za jedan posto, i to većinom u pred i posezoni, početak izrade mastar plana razvoja turizma Istre do 2020., gradnja kuće turizma te povećanje broja putnika u Zračnoj luci Pula za 10 posto i jača promocija u SAD-u kroz PR aktivnosti.