Dokapitalizacija je sastavni dio vladinog paketa pomoći koji bi trebao osigurati nastavak poslovanja Alitalije dok ne pronađe novog partnera spremnog ulagati u modernizaciju.
Prijevoznik je bio prisiljen produljiti rok za prikupljanje svježeg kapitala jer su dioničari izrazili sumnju u predloženi novi poslovni plan a zabrinjavao ih je i mali broj potencijalnih novih partnera.
Izvor je za Reuters rekao da je na kraju u dokapitalizaciji bila prisiljena sudjelovati i talijanska državna pošta, iako još nije poznato u kojoj mjeri.
"Ako se uzmu u obzir predbilježbe postojećih dioničara, novih investitora i ulaganje talijanske pošte, postignut je cilj od 300 milijuna eura", rekao je izvor.
Glasnogovornica Alitalie kazala je da će kompanija komentirati ishod povećanja kapitala u dogledno vrijeme. Rok za predbilježbe istječe danas.
Uspješno izdanje prava, uz obećanja novih investitora poput talijanskog poduzetnika Antonija Percassija, vjerojatno će omogućiti Alitaliji da nastavi poslovati i za vrijeme božićnih blagdana.
Analitičari pak upozoravaju da bi s obzirom na dnevni gubitak od oko 700.000 eura i neto dug veći od 800 milijuna eura, Alitalia ponovo mogla biti prizemljena u roku od šest mjeseci ako ne nađe snažnog partnera.
Dioničar Air France-KLM, vlasnik 25 posto udjela, otklonio je sudjelovanje u izdanju i pristao na smanjenje vrijednosti udjela. Iz francusko-nizozemske grupe poručili su da obećanje Alitalie o znatnom smanjenju troškova nije dovoljno da je održi na površini ako vjerovnici ne otpišu dio njezinih velikih dugova.
Interes za partnerstvo s Alitalijom koja jamči pristup četvrtom po veličini tržištu putovanja u Europi i prevozi 25 milijuna putnika godišnje pokazali su svojedobno i Air France-KLM i Lufthansa i British Airways. Na kraju su zaključili da bi takav potez ipak bio previše riskantan.