Predstavljajući aktivnosti pred okupljenim predstavnicima tvrtki-članica udruge HUP ICT (Hrvatska udruga poslodavaca-Informacijsko komunikacijske tehnologije), među kojima su bili svi vodeći telekomi i IT tvrtke u Hrvatskoj, ove godine izabran predsjednik te Udruge Adriano Ježina naglasio je i optimizam sektora za iduću godinu.
Novi smjer u radu udruge s jačom komunikacijom i koordinacijom i između članica i sa raznim drugim sektorima u Hrvatskoj pridonijet će, kako smatra, jačem prepoznavanju ICT-a kao neophodnog segmenta za poslovanje te kao onog koji ima direktan utjecaj na zapošljavanje i jačanje konkurentnosti gospodarstva.
To je i vrlo profitabilan te investicijski i izvozno jak sektor kojeg trebaju više uvažiti i u tijelima državne uprave i bilo bi odlično da s njima nađemo 'zajednički jezik', kazao je Ježina dodajući da bi Hrvatskoj dobrodošla i industrijska strategija koja će uključiti inovacijsku i ICT strategiju.
Problemima za sektor označio je jako konkurentsko međunarodno okruženje, ali i manjak specijaliziranih ICT kadrova u Hrvatskoj, pa i u Europi, što bi se moglo riješiti novim modelima obrazovanja za ta zanimanja.
Nije dobro ni što se za ICT programe treba dokumentacija 'provući' kroz čak pet ministarstva, što bi se moglo riješiti osnivanjem jednog tijela koje će to riješavati.
Potpredsjednik udruge Hrvoje Balen istaknuo je i da je jedan od operativnih ciljeva u idućih nekoliko mjeseci izraditi ekonomsku analizu učinaka ICT-a na gospodarstvo, što će dati na uvid vladajućim kako bi se razmotrile mogućnosti za osnaživanje tog sektora i s državne strane.
Već sada se zna, kaže Balen, da se u ICT isplati ulagati, da taj sektor dosta i zapošljava, kao i da u BDP-u ima udjel od 2,5 posto, što može biti i više uz kvalitetne programe i suradnju javnog i privatnog sektora.
Važnim je izdvojio i što članice udruge HUP ICT, oko 80 tvrtki, zapošljavaju 16 tisuća ljudi, što je velika snaga, a još i veća ako se tome dodaju rezultati istraživanja tvrtke Bisnode po kojima hrvatski ICT sektor obilježava udjel od čak 34 posto dodane vrijednosti u prihodu tvrtki.