Ključ je toga rasta Kina gdje je Ford u prvih devet mjeseci ove godine povećao prodaju za 51 posto, na 647.849 vozila, priopćio je jučer David Schoch, potpredsjednik Fordove grupe za azijsko-pacifičku regiju.
"Bilježimo snažan uzlet zahvaljujući novim proizvodima koje smo uveli u Kini", rekao je Schoch novinarima u Detroitu.
Drugi po veličini američki proizvođač automobila očekuje da će do kraja ove godine udvostručiti tržišni udio u Kini na gotovo pet posto. "Očekujemo da će do sredine ovog desetljeća Ford Asia Pacific biti glavni oslonac Fordovim poslovnim rezultatima", dodao je Schoch.
Priznaje da je Ford "sporo" ušao na azijsko tržište, navodeći kao razlog kašnjenja ozbiljne financijske probleme i temeljiti preustroj poslovanja.
Konkurent General Motors puno je brže prodro na azijsko tržište i ove bi godine u Kini trebao prodati više od tri milijuna vozila.
Ford trenutno gradi tvornice u Kini, Indiji i na Tajlandu, a nedavno je preselio svoje regionalno sjedište u Šangaj.
Tim bi se pogonima Fordov regionalni proizvodni kapacitet trebao povećati za 1,9 milijuna automobila, što uvelike premašuje trenutnu prodaju. Nastavljaju i s gradnjom šest novih regionalnih montažnih pogona, uključujući i četiri u Kini. Time će do 2015. povećati ukupni proizvodni kapacitet na 2,9 milijuna vozila.
Očekuje se da će se u Kini do kraja desetljeća godišnje prodavati 32 milijuna vozila, više nego na tržištima u Sjedinjenim Državama i Europi zajedno, istaknuo je Schoch.
Prodaja u azijsko-pacifičkoj regiji trebala bi u istom razdoblju dosegnuti 46 posto ukupne svjetske prodaje, u odnosu na ovogodišnjih 41 posto. U Fordu procjenjuju da će 2020. svjetska prodaja automobila dosegnuti 109 milijuna, u odnosu na ovogodišnja 82 milijuna.
Osim Kine, Fordova azijsko-pacifička regija uključuje i Indiju, Vijetnam, Indoneziju, Tajland, Mianmar i Filipine.