Iako je količinski riječ o značajnom smanjenju, vrijednost kategorije svježeg mlijeka u istom razdoblju smanjena je za 10 posto, jer su prosječne cijene svježeg mlijeka rasle 10 posto, ističe GfK.
Kada se pogleda koje brandove kućanstva troše, priča počinje i završava sa samo dva jaka igrača - Vindijin brand "Z bregov" te Dukatovi brandovi "Dukat" i "Kim" čine 90 posto ukupne potrošnje svježeg mlijeka u kućanstvima, s tim da je Dukat u 2011. padao znatno više nego Vindija.
Zanimljivost kategorije je nepostojanje jakog aduta trgovačke marke u svježem mlijeku, s izuzetkom Lidla koji uzima oko dva posto udjela.
Kada se analizira kupovne navike kupaca svježeg mlijeka/kućanstva u razdoblju 2011/2010, proizlazi da je dio kupaca u 2011. prešao na trajno mlijeko, a upravo su ti kupci glavni generator vrijednosnog pada svježeg mlijeka.
Za razliku od svježeg, trajno mlijeko lani bilježi blagi porast, ali on nije uvjetovan većim količinama nego većim cijenama u odnosu na 2010. Tu je dominacija dva glavna igrača manja nego kod svježeg mlijeka, a Vindija i Dukat imaju 50 posto udjela u trajnom mlijeku, uz snažnu prisutnost trgovačkih marki, posebno K plus trajnog mlijeka koje je u 2011. u odnosu na konkurente najbrže raslo.