FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Intermodalni prijevoz uvjet razvoja prometnog sustava

Autor: tmis
ZAGREB, 12. listopada 2011. (Hina) - Uspostava međunarodnog i nacionalnog intermodalnog prijevoza koji podrazumijeva usmjeravanje prometa s cesta na željeznicu, priobalnu i unutarnju plovidbu, a time i smanjenje opterećenja cestovnog prometa i njegova negativnog učinka na okoliš, uvjet je razvoja prometnog sustava Hrvatske, posebno u svjetlu ulaska u EU gdje se do 2020. očekuje da će gotovo 40 posto transporta tereta biti u intermodalnom obliku.

Istaknuto je to na današnjoj regionalnoj konferenciji "Intermodalni prijevoz i razvojni projekti" koja je u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i Klastera intermodalnog prijevoza okupila 150 domaćih i stranih stručnjaka.

Naznačivši da se o intermodalnom transportu vodi puno računa i pri izradi prometne strategije, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Mario Babić kazao je da je ta strategija potrebna radi uvođenja reda u unutarnjoj konkurenciji, ali i zbog uključivanja Hrvatske u međunarodne moderne promete tokove.

To podrazumijeva i liberalizaciju prometnog, posebno željezničkog tržišta, što čeka Hrvatsku, i koja znači preustroj te otvaranje tržišta drugim operaterima osim nacionalnih, što je i prilika za povećanje obima tog prometa.

Istaknuvši da je za intermodalni prijevoz najvažnija željeznica, Slavko Štefičar iz Saveza za željeznicu naglasio da je Hrvatska trenutno u okviru europskog prosjeka (EU 25) udjela željeznice u ukupnom prijevozu koji iznosi 18 posto. Dosadašnja istraživanja ukazuju da će u okviru EU 2020. gotovo 40 posto transporta tereta biti u obliku intermodalnog prijevoza.

Osim željeznice važnim dijelom intermodalnog prijevoza označeni su i logistički centri odnosno intermodalni terminali, za koje u Hrvatskoj, po riječima Natalije Jelić s zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti, ima 16 potencijalnih lokacija koje treba znatno više aktivirati nego sada.

Na konferenciji, koja se održava i sutra, predstavljen je i program EU-a za povećanje udjela intermodalnog prijevoza Marco Polo II. koji traje od 2007. do 2013. s ukupnim budžetom od 450 milijuna eura u kojem osim 27 članica EU-a mogu sudjelovati i ne članice i iz čega se sufinancira 35 do 50 posto ukupnih prihvatljivih troškova projekta. No, kako se čulo, prošle godine na natječaj za taj program prijavljena su samo tri projekta s hrvatskim partnerima, od čega je ostvaren samo jedan.

Spomenuta je i EU strategija za unapređenje Dunavske regije, po kojoj bi se uz ostalo do 2020. prometni potencijal za prijevoz tereta rijeke Dunav sa sadašnjih 10 posto iskorištenosti trebao povećati na 20 posto.

(Hina) xtam yds

An unhandled error has occurred. Reload 🗙