Predsjednik Uprave Končarovog Instituta Stjepan Car naglasio je da je u tom rješenju prvi put u svijetu, koliko znaju, primjenjena vodikova tehnologija u energetici. Stoga vjeruju da će se nakon testiranja na terenu taj konkurentni proizvod već iduće godine naći uz domaće i na svjetskom tržištu.
Važnim je istaknuo da su rješenje osmislili i razvili mladi Končarovi inženjeri-doktori znanosti u suradnji s Vipnetovim mladim stručnjacima, kao i da ne zagađuje okolinu te se smatra i potpuno čistim izvorom energije.
Predsjednik Uprave Vipneta Mladen Pejković kazao je da je probna eko bazna stanica u pogon puštena jučer na području Osječko-baranjske županije, a ako testni rad pokaže da se radi o pouzdanom rješenju, što su potvrdila već sva dosadašnja ispitivanja, namjeravaju to koristiti na bar desetak lokacija gdje neće moći koristiti elektronaponsku mrežu.
Time se riješava česti problem napajanja udaljenih baznih stanica. Cijeli se sustav sastoji od tri osnovne komponente fotonaponskog postrojenja, vjetroagregata i eko kontejnera za smještaj akumulatorskih baterija, gorivih članaka sa spremištem vodika i drugog.
Partnerstvom s Končarom na tom inovativnom rješenju koje pridonosi održivosti i odgovornom poslovanju, jer je ekonomski dugoročno isplativije nego da za napajanje baznih stanica koriste dizel generator, Vipnet obilježava i svoju 12. godinu rada, koju će, kako kaže Pejković, završiti uspješno.
Tim povodom Vipnet je izdao i svoje prvo izvješće o održivosti.
Predstavljanju je prisustvovao i predsjednik Uprave Končara EI Darinko Bago koji je izjavio da je s tim proizvodom Končarov Institut pokazao da se nalazi u samom vrhu inovativnih poduzeća ne samo u Hrvatskoj nego i u svijetu, a da se Končar Grupa po investicijama u tehnologije nalazi u samom vrhu u Hrvatskoj.
Snaga i vrijednost tog projekta je što su ga razvili mladi stručnjaci koji su uz poznavanje i kombiniranje novih tehnologija izveli efikasno rješenje koje je i komercijalno i u domeni održivosti.
Najavio je da će Končar za nekoliko dana predstaviti novi niskopodni vlak koji spada u kategoriju najvećih razvojnih projekata u Hrvatskoj od osamostaljenja do danas.