U to istraživanje nije bila uključena Hrvatska.
Studija, koju je proveo GfK Custom Research, pokazala je koliko je tržište rada polarizirano između mladih u dobi od 18 i 29 godina te starijih pomalo rezigniranih zaposlenika.
Premda su mlađi zaposlenici uglavnom oslobođeni najveće odgovornosti na poslu, više njih je "često" ili "gotovo uvijek" zabrinuto za omjer između rada i privatnog života, pritiska zbog prekovremenog rada, te zbog osobnog zdravlja.
Analiza je, ističu iz GfK, pokazala da je samo 21 posto zaposlenika od 18 do 29 godina zaista i visoko angažirano na svom radnom mjestu, dok je kod najstarijih takvih 31 posto.
Taj raskorak od 10 postotnih bodova predstavlja velik problem za poslovanje širom svijeta. To predstavlja bazu za stvaranje podijeljenosti radnih mjesta, međugeneracijsku netrpeljivost, te može omesti uložene napore za regrutiranje, zadržavanje, motiviranje i protok mladih talenata kroz poduzeće, ocjenjuju analitičari GfK.
Podaci na nacionalnoj razini pokazuju da je u Makedoniji (36 posto) te Francuskoj i Turskoj (po 32 posto) oko trećine mlađih zaposlenika od 18 do 29 godine "visoko" angažirani na svom radnom mjestu, što ukazuje na dosta stabilnu i produktivnu situaciju za poduzeće.
Međutim, na dnu liste po angažiranosti su Mađarska i Češka (po 6 posto), Srbija i Portugal (po 7 posto) koje se suočavaju s ozbiljnom situacijom i zadržavanje mladih talenata u tim bi zemljama mogao postati veliki problem, posebno kada njihove ekonomije ojačaju, ističu iz GfK.
Iako 61 posto mladih zaposlenika iz istraživanja vjeruje u mogućnost realiziranja karijere, većina ih smatra kako ta mogućnost postoji prvenstveno kod nekog drugog poslodavca ili u nekoj drugoj zemlji. Šest od deset mladih zaposlenika (58 posto) aktivno traži posao ili ima namjeru tražiti ga u slijedećih šest mjeseci, a dvije petine (41 posto) ih je spremno i na emigriranje u neku drugu zemlju kako bi našli novo zaposlenje.
Više od trećine mladih zaposlenika zbog loše ekonomske situacije bila je prisiljena prihvatiti posao kojim su nezadovoljni (36 posto), ili su prihvatili posao nižeg ranga od svoje stručnosti.
Također 39 posto mladih zaposlenika vjeruje da njihov poslodavac koristi recesiju kao izgovor da bi ih tražio da rade još više, dok je kod starijih zaposlenika takvih 22 posto.
(Hina) xbn ybn