FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

MasterIndex: karticama i dalje najviše po odjeću, hranu i benzin

Autor: tmis
ZAGREB, 24. svibnja 2011. (Hina) - Navike korisnika platnih kartica u Hrvatskoj u zadnjih godinu dana nisu se bitno primijenile te se i dalje najviše, 86 posto, koriste za kupnju odjeće i obuće, 73 posto za hranu i piće te 70 posto za kupnju goriva, a unatoč krizi 66 posto tih korisnika je optimistično spram budućnosti i svojih financija, pokazalo je uz ostalo danas predstavljeno istraživanje MasterIndex hrvatskog ureda kartičarske kuće MasterCard.

Riječ je o trećem takvom istraživanju koje je MasterCard proveo u travnju ove godine na tisuću ispitanika/klijenata banaka od 18 do 55 godina u cijeloj Hrvatskoj.

Ove će godine to istraživanje provesti još jednom, u rujnu, kako bi bolje pratili navike i eventualne promjene u korištenju platnih kartica, najavila je voditeljica marketinga MasterCarda za Hrvatsku i Sloveniju Aleksandra Babić.

Istraživanje je pokazalo da 96 posto ispitanih ima bar jednu karticu, od kojih 93 posto debitnu, a većina ih, 55 posto, ima dvije i tri kartice. U odnosu na isto lanjsko istraživanje primjetan je blagi pad prosječnog broja kartica po korisniku, s 3,1 na 2,9.

Najučestalije kartice koriste mlađi korisnici do 30 godina, koji ih više od ostalih dobnih skupina koristi i za kupnju putem interneta. Online kupnja porasla je u odnosu na prošlu godinu i to sada povremeno čini 52 posto ispitanika, dok ih 70 posto koristi internet bankarstvo, dopušteni minus na računu njih 49 posto, a štednju u banci i trajni nalog njih 35 i 33 posto.

Njih 33 posto ne uspijeva ništa uštedjeti od kraja mjeseca, a kada bi dobili pola milijuna kuna 46 posto bi ih uložilo u nekretnine, 44 posto u edukaciju i/ili posao, dok bi ih 36 posto otplatilo dugove.

Unatoč popularnosti kartica na putovanjima po Hrvatskoj i inozemstvu tek 30 posto od 91 posto korisnika koji nose kartice sa sobom, i koriste ih za plaćanje, te je gotovina još uvijek prvi izbor.

Uz istraživanje MasterCard je danas predstavio i nove demo kartice PayPass i one s digitalnim zaslonom, koje temeljene na inovativnim tehnologijama, beskontaktnoj opciji plaćanja te jednokratnoj lozinci na samoj kartici omogućavaju brže, jednostavnije i sigurnije korištenje.

Babić je kazala i kako u prvom kvartalu ove godine u Hrvatskoj bilježe povećan volumen prometa po MasterCard karticama u odnosu na isti kvartal prošle godine, kao i da u Hrvatskoj trenutno imaju u opticaju 4,5 milijuna kartica, od kojih je 3,6 milijuna Maestro, a oko 900 tisuća MasterCarda.

(Hina) xtam yds

An unhandled error has occurred. Reload 🗙