Iz Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva dobili smo informaciju da to ministarstvo treba izraditi prijedlog zakona koji bi potom trebao biti hitno usvojen u Saboru, izjavio je Dragičević na konferenciji za novinare koju je sazvao kako bi upozorio na dramatično stanje u brodogradnji.
Po njegovu mišljenju, glavni je razlog hitnog donošenja takvog zakona želja Vlade da "zaštiti one koji bi trebali otpisati milijardu i pol eura dugova hrvatskih brodogradilišta", budući da u procesu privatizacije u proteklih godinu i pol dana praktički ništa nije riješeno.
Privatizacija i restrukturiranje brodogradnje počeli su u rujnu 2009. godine, a do danas, unatoč tri kruga privatizacije, nijedno brodogradilište nije dobilo novog vlasnika, ali zato su tri brodogradilišta još uvijek pod zabranom ugovaranja novih poslova, ističe Dragičević.
Iz takve situacije Vlada se pokušava izvući donošenjem novog zakona, no to bi moglo dodatno usporiti proces privatizacije te otjerati i postojeće kupce, nakon čega bi mogao uslijediti najgori scenarij - likvidacija svih brodogradilišta osim Uljanika, smatra predsjednik SMH-a.
Sindikat stoga traži da se u idućih mjesec dana prihvate programi restrukturiranja za Brodotrogir, Brodogradilište 3. maj i Kraljevicu te ukine zabrana ugovaranja novih poslova, inače u pitanje dolazi više od 8.000 radnih mjesta u škverovima i njihovim kooperantima.
Bez novih ugovora brodogradilišta će propasti, bez obzira na ulazak Hrvatske u EU, a dosad je zabrana ukinuta samo Brodosplitu čiji radnici, unatoč tome, trenutno nemaju posla.
Brodosplit ima ugovoren samo jedan brod, od naručitelja Jadroplova, koji se još nije počeo graditi, a potrebno mu je barem pet do šest brodova godišnje za renatabilno poslovanje, kaže Dragičević.
On također ne vjeruje da bi potencijalni kupac, samoborski DIV, mogao biti dobro rješenje jer nema novaca za restrukturiranje i pokretanje održive proizvodnje. Samoborsku tvrtku Vlada je izabrala samo kako bi izbjegla sukob sa škveranima i mogla s Bruxellesom zatvoriti poglavlje 8 o tržišnom natjecanju, smatra Dragičević.
Sadašnja neodrživa situacija mora se nekako riješiti, pa makar država sama provodila restrukturiranje, a Dragičević je uvjeren da brodogradilišta mogu pozitivno poslovati, bila privatna ili državna, ako se prestane "isisavati" novac iz njih. U brodogradilištima se dosad uvijek kralo, kaže, a ulagalo se tek kada bi dospjela u financijske probleme.
SMH traži da se njegovi zahtjevi riješe u roku mjesec dana, inače će sredinom svibnja izvesti škverane na ulice, rečeno je na konferenciji.