FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Predstavljeni studija o vjeronauku i zbornik o identitetu

Autor: ipet
ZAGREB, 6. travnja 2011. (Hina) - Dvije najnovije knjige koje je objavio Glas Koncila - studija "Vjeronauk – izazov Crkvi i školi" autora Valentine Blaženke Mandarić, Alojzija Hoblaja i Ružice Razum te zbornik "Identitet kao odgojno-obrazovna vrjednota" koji su uredile Valentina Blaženka Mandarić i Ružica Razum predstavljene su večeras u dvorani "Vijenac" Nadbiskupijskoga pastoralnog instituta.

Uz izdavača predstavljanje dviju publikacija organizirao je i Ured Zagrebačke nadbiskupije za vjeronauk u školi, a njihov je izlaz iz tiska pozdravio i pomoćni biskup zagrebački Ivan Šaško te pozvao sve na ustrajnost i predanost istraživanju tema kojima su knjige posvećene.

Studija koju u autorstvu supotpisuje troje profesora Katoličkoga bogoslovnog fakulteta (KBF) Sveučilišta u Zagrebu - Valentina Blaženka Mandarić, Alojzije Hoblaj i Ružica Razum donosi rezultate empirijskog istraživanja na području Zagrebačke nadbiskupije. Istraživanje je provedeno u okviru znanstvenoga projekta "Vjeronauk u hrvatskom školskom sustavu" u 130 škola iz sedam županija na području Zagrebačke nadbiskupije. U istraživanju su sudjelovale dvije skupine ispitanika- u prvoj su bili nastavnici vjeronaučne nastave, a u drugoj 995 učenika završnih razred (3. i 4.) srednjih škola iz 65 srednjih škola.

Recenzent profesor na KBF-u Josip Baloban rekao je da je to dobrodošla studija za Katoličku crkvu, pojedince najrazličitijih svjetonazorskih orijentacija u Hrvatskoj, hrvatske medije te za hrvatsko društvo u cijelini. Istaknuo je da studija znanstveno objektivno i argumentirano uvjerava da konfesionalni vjeronauk ima opravdano mjesto u školskom sustavu iz osobnih, religioznih i kulturoloških razloga. Baloban smatra da, po svojoj koncepciji, sveobuhvatnosti, otvorenosti i dijalogu, konfesionalni vjeronauk dovoljno odgovara na sva religijska i metafizička pitanja mladoga hrvatskog čovjeka.

Drugi recenzent sociolog Gordan Črpić rekao je da je studija vrijedan prinos razumijevanju stanja i perspektiva vjeronauka u školi u Hrvatskoj.

Zbornik "Identitet kao odgojno-obrazovna vrjednota" donosi osam izlaganja posvećenih identitetu koja su tijekom prošle godine u sklopu tribine "Zajednički vidici" Ureda Zagrebačke nadbiskupije za vjeronauk u školi održali ugledni teolozi i profesori - Ivan Šaško, Špiro Marasović, Tonči Matulić, Neven Budak, Slavko Slišković, Stjepan Damjanović, Jasna Šego i Željko Tanjić.

Tu je i predavanje iz 2009. zagrebačkoga nadbiskupa kardinala Josipa Bozanića o najnovijim europskim istraživanjima o vjeronauku u školi te prilog urednica Valentine Blaženke Mandarić i Ružice Razum koji uvodi čitatelje u problematiku društveno-kulturnih i odgojno-obrazovnih vrijednosti o kojima se u zborniku promišlja.

Docentica na Katoličkome fakultetu u Rijeci Nela Gašpar smatra da zbornik svjedoči da Ured Zagrebačke nadbiskupije za vjeronauk u školi ima jasan identitet, ciljeve i planove djelovanja te da je po tomu nezaobilazno uporište ostvarena identiteta .

Profesor na KBF-u Tonči Matulić ukazao je na važnost govora o identitetu posebice u današnje vrijeme radikalne preobrazbe koncepta kulture. Istaknuo je da suvremeni odgojni sustav mora prepoznati metafizičko određenje čovjeka kao bića koje misli, govori, pita, moli, vjeruje i nada se.

(Hina) xipet ymć

An unhandled error has occurred. Reload 🗙