U prvom dijelu okruglog stola, u sklopu projekta "Unapređivanje sudjelovanja i zastupljenosti manjinskih skupina u obrazovanju" (APREME) koji se provodi uz potporu Europske komisije i Instituta "Otvoreno društvo", kako je priopćio organizator, predstavljen je cjelokupni projekt koji se provodi u pet zemalja jugoistočne Europe. Projekt je uključivao istraživanje o uključenosti roditelja i učenika pripadnika nacionalnih manjina u aktivnosti škole te prikupljanje dobrih primjera iz prakse i dodjelu novca za šest škola koje su prijavile projekte.
Po rezultatima istaživanja u Hrvatskoj, koje je predstavila Karin Doolan iz Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, jasna je potreba za sustavnim radom ne samo Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa i škola te školskih odbora na uključivanju manjinskih skupina, nego i roditelja i lokalnih zajednica.
U sklopu skupa predstavljeno je i istraživanje o stajalištima i potrebama roditeljima u sklopu projekta "Advancing Educational Inclusion and Quality in SE Europe", Instituta "Otvoreno društvo" u deset zemalja jugoistočne Europe. Rezultate za Hrvatsku predstavila je Renata Miljević-Riđički sa zagrebačkog Učiteljskog fakulteta s posebnim osvrtom na razlike između "većinskih roditelja i roditelja manjinskih grupa" (Roma u uzorku za Hrvatsku). Rezultati upućuju na to da roditelji romske populacije češće izjavljuju da njihovoj djeci škola ne ide dobro, ali su i zadovoljniji količinom i kvalitetom informacija koje dobivaju od škole.
U radu okruglog stola sudjelovao je i ravnatelj Uprave za nacionalne manjine Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Mirko Marković, koji je istaknuo da je to ministarstvo otvoreno za sve inicijative i prijedloge.
U dijelu o građanskom obrazovanju Forum za slobodu odgoja predstavio je rezultate projekta "Integralno građansko obrazovanje", koji se provodio tijekom 2010. uz potporu Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva.
U sklopu tog projekta educirano je 40 nastavnika iz Sisačko-moslavačke i Primorsko-goranske županije u četiri dijela koja čine integralno građansko obrazovanje, a to su: pravo u svakodnevici, obrazovanjem protiv korupcije, medijacija i edukacija o Europskoj uniji.