FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Bjeliš: rasprava o zakonskim prijedlozima traži adekvatan rok

Autor: ipet
ZAGREB, 15. listopada 2010. (Hina) - Rektor Sveučilišta u Zagrebu Aleksa Bjeliš smatra da je za javnu raspravu o nacrtima prijedloga zakona o znanosti, visokom obrazovanju i sveučilištu koje je predložilo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa (MZOŠ) potreban adekvatan rok te izravna komunikacija s institucijama, a ne samo rasprava od 18 dana na internetu.

Na današnjoj konferenciji za novinare, na kojoj je u rektoratu bilo riječi o prvoj sjednici sveučilišna Senata u novoj akademskoj 2010./2011., rektor Bjeliš osvrnuo se na novinarsko pitanje o nacrtima prijedloga spomenutih zakona.

Oni bi trebali zamijeniti važeći Zakon o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju iz 2003. i o tim je zakonskim prijedlozima predlagač - MZOŠ na svojim mrežnim stranicama 12. listopada otvorio javnu raspravu i gdje stoji da je predviđeno vrijeme za raspravu do 1. studenoga te da se prijedlozi i primjedbe mogu uputiti na adresu javnarasprava@mzos.hr.

Bjeliš smatra da predlagač treba poštivati standardnu proceduru, koja uključuje javni element rasprave te reakcije onih na koje se odnose predložena zakonska rješenja, što je u ovom slučaju akademska zajednica.

Rektor očekuje da će MZOŠ predočiti i jasne odredbe te ciljeve provedbe predloženih zakonskih rješenja te da će predlagač upotpuniti prijedlog i dati ga na javnu raspravu.

Na novinarsku primjedbu da se predlaže ukidanje školarina i uvođenje upisnine, Bjeliš je rekao da bi, u slučaju da upisnine budu obvezne to povećalo prihode svih hrvatskih sveučilišta pa tako i zagrebačkoga, ali ne misli da je to stabilan način financiranja.

Istaknuo je da bi se država trebala što više približiti konceptu sveučilišta kao javnoga dobra u kojemu se školarine koriste samo za unaprjeđivanje studiranja, a ne za pokrivanje troškova poslovanja akademskih institucija.

Pritom će, rekao je, zagrebačko Sveučilište inzistirati na odgovornosti svakoga studenta za uspjeh na studiju i to vrjednovati jer smatra da se od oni koji intenzivno studiraju ne može očekivati da i zarađuju za svoj studij.

(Hina) xipet ymc

An unhandled error has occurred. Reload 🗙