"Nije tajna da nam je potrebno barem 15 milijuna eura dodatnog kapitala kako bismo izbjegli nesolventnost, a za pozitivno poslovanje u budućnosti potreban nam je strateški partner", rekao je u razgovoru za Finance direktor Adrije Airwaysa i nekadašnji ministar gospodarstva Maks Tajnikar.
Slovenski zračni prijevoznik prošle je godine ostvario 161 milijun eura prihoda, što je pad od 21 posto u odnosu na 2008. godinu, te minimalnu dobit, a situacija je ove godine još zaoštrena, pa se traži rješenje u kojemu bi se država kao većinski vlasnik mogla povući ili smanjiti svoj dionički udio na 25 posto plus jednu dionicu.
Ideja o povezivanju s regionalnim zračnim prijevoznicima na Balkanu nije sasvim otpisana iako se sve one susreću sa sličnim teškoćama i padom prometa, a smisao povezivanja bio bi u smanjivanu broja letova i boljoj popunjenosti zrakoplova, navode Finance.
Ipak, napominje list, u Sloveniji se najviše razmišlja o prepuštanju Adrije Airwaysa nekoj od možda zainteresiranih velikih europskih kompanija, pri čemu se spominju Lufthansa, poljski Lot i turski prijevoznik Tuerkish Airlines.
Pri tome bi, navodi list, rješenje bilo u tome da prije takvog poteza država kao većinski vlasnik preuzme dio visokih dugova Adria Airwaysa, a onda kompaniju proda uz simboličnu cijenu uz uvjet da novi vlasnik ne smanjuje broj njenih letova niti domicilni aerodrom u Ljubljani.