Prema riječima glavnog direktora ILO-a Juana Somavie, konvencija će ispisati novu stranicu u "povijesti rada" putem modernog pristupa osiguranju pristojnih uvjeta rada i pravedne globalizacije.
"Kvalitetno brodarstvo nije moguće bez pristojnih uvjeta za one koji rade i žive na brodovima", rekao je Somavia, a "loši uvjeti rada i radna mjesta ne mogu biti temelj strategije održivog razvitka niti međunarodne konkurentnosti".
Potpredsjednik Europske komisije zadužen za promet Jacques Barrot istaknuo je također kako bi nova konvencija trebala stati na kraj "skandaloznim" uvjetima rada mnogobrojnih pomoraca i konkurenciju na tržištu učiniti pravednijom.
Pregovori oko nove konvencije vodili su se od 2001. i u njima je sudjelovalo gotovo 1000 predstavnika vlada, poslodavaca i radnika iz 100 od ukupno 178 zemalja članica ILO-a.
Rezultat je konvencija koja objedinjava više od 65 standarda koje je ILO usvojio od svojeg osnivanja 1919., a koji se odnose na radne, životne i socijalne uvjete pomoraca.
Konvencija se odnosi na brodove tonaže veće od 500 bruto registarskih tona u međunarodnom prometu i regulira čitav niz pitanja kako bi se pomorcima zajamčili pristojni uvjeti rada, uključujući zdravlje, sigurnost, minimalnu dob, zapošljavanje, radno vrijeme, smještaj na brodu, socijalnu zaštita i sl.
Bitna novina konvencije je i predviđeno certificiranje brodova u odnosu na ILO standarde, što je do sada bio slučaj samo sa standardima Svjetske pomorske organizacije (IMO), nadzor brodova kroz nadzor države zastave i države luke.
Kao četvrti stup kvalitetnog brodarstva, uz konvencije o zaštiti ljudskih života na moru (SOLAS), o standardima za izobrazbu, izdavanju svjedodžbi i držanju straže pomoraca (STCW) i o sprečavanju onečišćenja mora s brodova (MARPOL), konvencija o radnim standardima u pomorstvu činit će okosnicu međunarodnog regulatornog ustroja pomorstva.
Da bi stupila na snagu, konvenciju mora ratificirati 30 država sa 33 posto ukupne svjetske tonaže.
Hrvatsko izaslanstvo na skupu u Ženevi predvodio je državni tajnik za more Branko Bačić, a u njemu su bili i predstavnici poslodavaca (brodara) i sindikata pomoraca. U svijetu trenutno plovi 1,2 milijuna pomaraca, od toga 32.280 hrvatskih. Njih 6.280 na brodovima pod hrvatskom, a 26.000 pod stranim zastavama.