Za stupanje Konvencije na snagu potrebna je ratifikacija 30 država sa 33 posto ukupne svjetske tonaže, ističu iz Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka ocjenjujući donošenje konvencije značajnim zbog objedinjavanja ukupno 68 standarda koje je ILO donio u posljednjih 80 godina, a koji se odnose se na radne, životne i socijalne uvjete pomoraca.
Hrvatsko izaslanstvo predvodio je državni tajnik za more BRANKO BAČIĆ, a sukladno tripartitnoj strukturi rada u ILO-u činili su ga, uz predstavnike Vlade, i predstavnici poslodavaca (brodara) i Sindikata pomoraca Hrvatske.
Konvencijom se dobiva jedinstven, jasno strukturiran međunarodni instrument kojeg su brojni delegati nazvali četvrti stup kvalitetnog brodarstva koji će, uz konvencije o zaštiti ljudskih života na moru (SOLAS), o standardima za izobrazbu, izdavanju svjedodžbi i držanju straže pomoraca (STCW) i o sprečavanju onečišćenja mora s brodova (MARPOL), činiti kičmu međunarodnog regulatornog ustroja pomorstva.
Bitna novina Konvencije je predviđeno certificiranje brodova u odnosu na ILO standarde, što je do sada bio slučaj samo sa standardima Svjetske pomorske organizacije - IMO, nadzor brodova kroz nadzor države zastave i države luke.
Predstavnici radnika-pomoraca na sjednici su ocijenili da je riječ o istinskoj, kako su nazvali, Povelji o pravima.
U svijetu trenutno plovi oko 1,2 milijuna pomoraca, od toga 32.280 hrvatskih i to 6.280 na brodovima pod hrvatskom zastavom i 26.000 pod stranom zastavom, podsjećaju iz resornog Ministarstva.