FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

SERVIS POSEBNIH NASLOVA MAĐARSKA-SRJ

Autor: ;FP;
Nadnaslov:Mađarska zrakoplovna tvrtka zabrinuta ukidanjem sankcija Srbiji i Crnoj Gori Naslov: "Beograd 2" gubi putnike Podnaslov:Dok je od uvođenja sankcija UN prema SRJ zračna luka u Budimpešti bila gotovo opsjednuta putnicima iz SRJ, a avioprijevoznik Malev ostvario značajan poslovni uspjeh - to je bila jedna od rijetkih zrakoplovnih tvrtki koja je 1993. ostvarila profit - privremeno ukidanje zabrane civilnog zračnog prometa iz i u SRJ zadaje glavobolje poslovodstvu Maleva, koje očekuje znatan pad dosadašnjeg prometa. Piše: Blaise SZOLGYEMY, Reuter BUDIMPEŠTA - U posljednje su je vrijeme podrugljivo zvali "Beograd 2". Zrakoplovna luka Ferihegy u Budimpešti postala je polazište za mnoge državljane Srbije i Crne Gore koji nisu mogli letjeti iz svoje politički i gospodarski izolirane zemlje. No, kako se približava dan, bar privremenog ukidanja zabrane civilnog zračnog prometa iz i u SRJ, Mađarska i zrakoplovni prijevoznik Magyar Legikozlekedesi Rt, poznatiji kao Malev, sve su bliže znatnom smanjenju broja putnika a time i zarade. "Sigurno je da će se bitno smanjiti prodaja naših avionskih karata ako JAT i druge tvrtke počnu letjeti iz Beograda", kaže predstavnica Maleva Zsofia Fischer. Za srpske putnike više neće biti razloga da dolaze u Budimpeštu kad budu mogli letjeti sa Surčina. To bi poslovodstvu Maleva moglo zadati dosta briga i pokvariti prošlogodišnji poslovni uspjeh. Malev je, naime, bio jedna od rijetkih zrakoplovnih tvrtki koja je 1993. ostvarila profit. Za zapadne zrakoplovne tvrtke posljedice neće biti loše. One će moći svojim zrakoplovima dolaziti u Beograd. "Ako se situacija u Srbiji normalizira, Lufthansa će početi letjeti za Beograd, pa nećemo izgubiti ni pfening", rekao je Agota Banki iz predstavništva te njemačke tvrtke u Budimpešti. Malev se, po riječima svoje predstavnice, neće predati bez borbe. "Mislim da će odlučivati cijene", ocjenjuje Fischerova. "Ponudimo li najpovoljnije putnici iz SRJ ostat će s nama." Mađarski avioprijevoznik također će, čim to bude moguće, otvoriti let do Beograda, kako putnici ne bi morali autobusima ili na druge načine putovati do 400 kilometara udaljene Budimpešte. Međunaslov: Neočekivana zarada od srpskih putnika Prije više od dvije godine UN su odredili gospodarske sankcije protiv Srbije i Crne Gore kako bi ih kaznili za njihovu umješanost u rat u BiH. Od tada su Srbi postali redoviti putnici u Ferihegyu. Dolaze automobilima, vlakovima, posebnim autobusima. Na sve moguće načine, jer kopneni promet nije obuhvaćen embargom. Najčešće lete za Njemačku, Nizozemsku i Sjevernu Ameriku. Parkirališta oko aerodroma zakrčena su vozilima s registarskim oznakama iz SRJ. Često ih je više no onih s mađarskim tablicama. Osim Ferihegya i zrakoplovne luke u Sofiji i Temišvaru osigurale su si neočekivanu zaradu od srpskih putnika. Mnoge zrakoplovne tvrtke navodno nemaju podatke o državljanstvu svojih putnika pa je stoga teško pouzdano reći koliko je ljudi iz Srbije i Crne Gore koristilo zrakoplovnu luku u Budimpešti. Marta Zoldi, šefica prometa na Ferihegyu procjenjuje da putničke agencije iz SRJ u tu zrakoplovnu luku svakodnevno dovezu između 100 i 120 putnika iz SRJ. To su, međutim, samo putnici u organiziranim turističkim aranžmanima a njih je manjina. Direktor predstavništva nizozemske tvrtke KLM u Budimpešti Gabor Toth kaže da je trećina svih putnika koje njegovi zrakoplovi odvezu ili dovezu na Ferihegy s prostora SRJ. Srbi i Crnogorci čine oko 10 posto putnika British Airwaysa iz Budimpešte za London, tvrdi poslovni direktor mađarskog predstavništva te kompanije Laszlo Meszaros. Zsofia Fischer pak kaže da je za Malev podatak o državljanstvu putnika poslovna tajna. Ne krije, međutim, da je "nakon embarga neopisivo povećan broj prodanih karata". Vijeće sigurnosti UN ublažilo je dio sankcija koji se tiče putničkog zračnog prijevoza, međunarodne kulturne i sportske suradnje. Početno razdoblje tih ublaženih sankcija trajat će 100 dana. U tom vremenu i zrakoplovne tvrtke pažljivo će pratiti što se zbiva s njihovim tržištem. (Hina) fp br 050937 MET oct 94 05HHMM MET oct 94

(Hina) fp br

An unhandled error has occurred. Reload 🗙