ZAGREB - Europska komisija odustala je, pod pritiskom Europskog parlamenta, od planova da dopusti prekogranični promet mega-kamionima težine do 60 tona, prenose europski mediji. Mega-kamioni dužine do 25 metara i težine do 60 tona predmet su žestokih kritika željezničke industrije i ekologa jer su velik rizik za sigurnost u prometu, bitno su veći zagađivači i puno više štete cestovnoj infrastrukturi. Mega-kamioni su zabranjeni u većini država članica, no Švedska i Finska su ih primjerice dopustile. Europski zakoni omogućuju državama članicama da dopuste promet tih kamiona na svojem teritoriju, no međunarodni promet za sada im nije dopušten. Teretna vozila, po sadašnjim propisima, ne smiju premašiti dužinu od 18,75 metara i težinu od 40 tona. Konačan prijedlog Europske komisije o tom pitanju očekuje se potkraj godine.
PARIZ - Francuska banka Societe Generale snizila je bonus izvršnom direktoru Fredricu Oudeau za 43 posto za 2011., godinu u kojoj je cijena bančine dionice potonula čak 57 posto uslijed financijskih problema vezanih za europsku dužničku krizu. Oudeaov bonus skresan je na 682.770 eura, dok je za godinu prije dobio bonus od čak 1,2 milijuna eura, objavljeno je danas iz te banke. Banka je završila burnu 2011. s lošim rezultatom u četvrtom tromjesečju uslijed otpisa vezanih za grčki dug te gubitaka njezine investicijske banke. Naknada izvršnog direktora Societe Generale u gotovini i dionicama za 2012. godinu, pak, smanjena je za 17,6 posto na 1,32 milijuna eura. Nekoliko banaka u Europi i SAD-u već je pod pritiskom političara, dioničara i javnosti srezalo naknade svojim direktorima. Tako je izvršnom direktoru Morgan Stanleya naknada za 2011. smanjena za četvrtinu, a JPMorgan Chasea za 17 posto. Francuski konkurent BNP Paribas objavio je već ranije da je izvršni direktor Baudouin Prot, koji je sada predsjednik uprave, dobio za 2011. godinu 19 posto nižu ukupnu plaću.
MILANO - Talijanska bankarska grupa UniCredit objavila je da je u zadnjem lanjskom tromjesečju ostvarila dobit od 114 milijuna eura, nakon velikog čišćenja bilance u prethodnom tromjesečju, zbog kojeg je zabilježila gubitak od 10,6 milijardi eura. Golemi otpisi u trećem tromjesečju, koji se ponajprije odnose na otpis nematerijalne imovine (goodwilla), rezultirali su neto gubitkom Unicredita na razini cijele 2011. godine od 9,2 milijarde eura. Ako se izuzme utjecaj tih stavki, UniCredit je u 2011. poslovao s prilagođenom neto dobiti od 1,1 milijarde eura, što je za 27,3 posto manje u usporedbi s godinom ranije. Uprava banke predložit će na Godišnjoj skupštini dioničara da iz prošlogodišnjih rezultata ne bude isplaćena dividenda, navodi se u današnjem priopćenju Unicredita.
LONDON/OSLO - Veliki oblak eksplozivnog prirodnog plina stvorio se iznad Sjevernog mora uslijed curenja iz platforme Elgin u vlasništvu francuske naftne kompanije Total, koji je objavio da ne može predvidjeti kada i kako će curenje plina i nafte biti zaustavljeno. Uz još svježe sjećanje na ekološku katastrofu u Meksičkom zaljevu na platformi British Petroleuma 2010. godine, menadžeri Totala i britanski dužnosnici uvjeravaju javnost da je neposredna opasnost za takvo što vrlo mala. Total je još u nedjelju povukao sve radnike s platforme Elgin, nakon što radnici nisu uspjeli zaustaviti curenje. Inače, nafta s te platforme, za koju trgovci procjenjuju da proizvodi više od 60.000 barela dnevno, izvozi se putem Forties naftovodnog sustava kojim upravlja BP. Plin pak teče kroz SEAL plinovod do terminala Bacton. Britanske cijene plina danas su dodatno porasle, tako da su od početka tjedna ojačale gotovo četiri posto.
MADRID - Piloti španjolske zračne kompanije Iberia najavili su 30-dnevni štrajk zbog spora oko pokretanja niskobudžetnog zračnog prijevoznika, smatrajući to direktnom prijetnjom svojim radnim mjestima i uvjetima rada. Piloti tvrde da je pokretanje Iberia Expressa u suprotnosti sa sporazumom o spajanju Iberie i British Airwaysa u kompaniju International Airlines Group (IAG), te će štrajkati svaki ponedjeljak i petak, od 9. travnja do 20. srpnja, priopćio je sindikat pilota SEPLA. IAG i Iberia vjeruju da je pokretanje nove zračne kompanije jedini način da se španjoska jedinica u IAG-u učini profitabilnom. Iberia Express bi trebala biti nadopuna profitabilnijim letovima Iberije koja leti na 17 domaćih i međunarodnih destinacija. Iberia smatra da će na taj način privući 2,5 milijuna putnika. SEPLA pak tvrdi da Iberia planira predati 40 svojih letova novoj podružnici, čime bi se izgubilo 8.000 radnih mjesta.